דווקא כשייצור מודל 3 צובר תאוצה: טסלה מפטרת מאות עובדים

יצרנית הרכב החשמלי הודיעה כי הפיטורים הם תוצאה של הערכה מחודשת של הביצועים השנתיים שערכה החברה

אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס
אלון מאסק והמכונית של טסלה / צילום: רויטרס

 

בשבוע האחרון פוטרו מאות עובדים של יצרנית הרכב החשמלי טסלה, כך הודיעה החברה.

דובר החברה, הממוקמת בפאלו אלטו, קליפורניה, הודיע אמש (ו') כי הפיטורים באים בעקבות בחינה מחודשת של הביצועים השנתיים,שנערכה בחברה.

"כמו בכל חברה, במיוחד בכזאת עם יותר מ-33 אלף עובדים, בחינה מחודשת של הביצועים מובילה מדי פעם גם לעזיבות של עובדים. טסלה ממשיכה לצמוח ולגייס עובדים חדשים ברחבי העולם", אמר הדובר.

עובד לשעבר בחברה אמר לרויטרס כי "בערך 400 אנשים" עזבו את החברה, וכי המשרות היו החל מ"עוזרים לראשי צוותים ועד למפקחים. אנו לא יודעים כמה גבוה זה הגיע", אמר העובד לשעבר. טסלה סירבה לאשר כמה אנשים פוטרו. 

לדברי החברה היא מצפה לאייש מחדש כמה מהמשרות שהתפנו. 

השינוי מתחולל בזמן שחברת הרכב החשמלי מגבירה את ייצור מודל 3 סדאן, המיזם הראשון שלה בתחום הדגמים של רמת הכניסה, בפלח של דגמי יוקרה בייצור המוני. בשבוע שעבר רשמה טסלה נתוני ייצור מאכזבים עבור מודל 3, לאחר שהשלימה רק 260 פריטים מהמכונית. קודם לכן הודיעה החברה כי תייצר 1,500 מכוניות בספטמבר, ותעלה ל-20,000 מכוניות לחודש בדצמבר. 

המנכ"ל, אלון מאסק, תלה את הפיגור במה שכינה "צווארי בקבוק בייצור", מה שהעלה את ההערכה שפס ההרכבה במפעל של טסלה בפרמונט, קליפורניה, עדיין לא היה ערוך לייצר את היקף התפוקה הדרוש כדי להגיע לכמות של כ-455 אלף הזמנות של מודל 3 שנרשמו בחברה. בשבוע שעבר דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" כי עובדים בחברה מייצרים בידיים כמה מן החלקים של מודל 3.