סודהסטרים מבקשת להקצות לדירקטורים מניות חסומות

בין חברי הדירקטוריון: אבישי אברהמי, מייסד Wix, שיקבל מניות ששוויין עומד על 149 אלף דולר

ריצ'ארד (ריצ'י) האנטר / צילום: שוקה כהן, אבישי אברהמי / צילום: איל יצהר
ריצ'ארד (ריצ'י) האנטר / צילום: שוקה כהן, אבישי אברהמי / צילום: איל יצהר

סודהסטרים מבקשת להקצות לדירקטורים מניות חסומות

בין חברי הדירקטוריון: אבישי אברהמי, מייסד Wix, שיקבל מניות ששוויין עומד על 149 אלף דולר

חברת סודהסטרים מבקשת להקצות לחברי הדירקטוריון שלה מניות חסומות, והנושא יעלה להצבעה באסיפת בעלי המניות הקרובה שתתקיים ב-16 בנובמבר.

הדירקטורים שיזכו למניות חסומות (מניות שלא ניתנות למסחר חופשי במשך פרק זמן מסוים) בכפוף לאישור האסיפה הם - אבישי אברהמי, פרופ' יחזקאל (חזי) אופיר, דיוויד מוריס, טורסטן קוסטר ולורי הנובר. אברהמי ואופיר יקבלו כל אחד 2,500 מניות חסומות, אשר השווי שלהן לפי נוסחת בלק-שולס עומדת על 149 אלף דולר. הדירקטורים האחרים - מוריס, קוסטר והנובר - יקבלו כל אחד 1,250 מניות חסומות בשווי כ-75 אלף דולר.

בזימון לאסיפה נכתב כי למרות שמדיניות התגמול של סודהסטרים מאפשרת לחברה לתת תגמול הוני לדירקטורים שאינם עובדי החברה, חלק מהדירקטורים שלה קיבלו תגמול כזה בעבר וחלקם לא קיבלו. אברהמי הוא מייסד ומנכ"ל חברת האינטרנט Wix. מלבד הדירקטורים האלו, הדירקטוריון כולל גם את היו"ר סטנלי סטרן, לשעבר בכיר בתחום בנקאות ההשקעות; ריצ'רד (ריצ'י) האנטר, מבעלי קרן גרין לנטרן, ששימש בעבר כמנכ"ל מקאן ונטוויז'ן; דניאל בירנבאום שהוא מנכ"ל החברה ויונתן קולודני שניהל את כתר פלסטיק.

סודהסטרים מייצרת ומשווקת מערכות ביתיות להכנת מים מוגזים והיא נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 1.3 מיליארד דולר.

ריצ'ארד (ריצ'י) האנטר / צילום: שוקה כהן, אבישי אברהמי / צילום: איל יצהר
 ריצ'ארד (ריצ'י) האנטר / צילום: שוקה כהן, אבישי אברהמי / צילום: איל יצהר

מחממים מנועים בחממה

קבוצת מאיר הובילה משלחת לגיוס השקעות בסטארט-אפים

בזמן שרבים מאתנו עסוקים בשיבה לשגרת העבודה, דעו שיש מי שדאגו לעבוד גם בשיאה של תקופת החגים, גם אם מדובר היה בעבודה אינטנסיבית ומהנה מעבר לים.

8 יזמי היי-טק, אותם הוביל בועז ממו, מנכ"ל DRIVE - מרכז החדשנות של קבוצת מאיר, יבואנית הרכב שבבעלות יעקב שחר וישראל קז - בו פועלת חממת סטארט-אפים, הצטרפו למשלחת לחו"ל. חברי המשלחת ניצלו את ראשיתה של העונה השלווה כדי לצאת למרתון מפגשים שהתקיים בשלוש יבשות. היעד - נציגי חברות רכב. המטרה - גיוס השקעות.

היעד הראשון במסע, היה במשרדי וולוו בשבדיה, שם נערכו מבעוד מועד למשלחת הישראלית, והציבו במרכז הפיתוח את דגלי ישראל. מי שהתלוו למפגש היו גם יצחק בחמן, שגריר ישראל בשבדיה; רוברט פרייב, נציג הנספחות הכלכלית; קרל מגנוס נסר, שגריר שבדיה בישראל (שערך באותה ההזדמנות ביקור מולדת); ומץ מוברג, סגן נשיא מו"פ בוולוו.

המשלחת המשיכה וטסה לסן פרנסיסקו, שם ביקרה במשרדי X - החברה שקמה בגוגל והפכה לחברת בת, המפתחת פרויקטים חשאיים בתחום הרכב, בהם בין היתר, גם פרוייקט למכונית ללא נהג. המסע המופלא נחתם במרכז הפיתוח של חברת הונדה ביפן.

בלוקחים חלק במסע ובמפגשים: טל כהן, יזם משותף של מרכז החדשנות DRIVE; גיל ויניצקי, מנכ"ל RFIsee; קובי מרנקו, מנכ"ל ארבה רובוטיקה; מתן שרף, מנכ"ל סייקורו; אדם ויינר, מנהל פיתוח עסקי בסטארט-אפ אקסו, ואחרים.

בסיכומו של המסע ציין ממו כי בעקבות החשיפה לטכנולוגיות הישראליות, אכן יש חברה בינלאומית שרוצה להשקיע בהם, אולם בשלב זה הוא סירב בתוקף לציין באיזו חברה מדובר.

חברי המשלחת והנציגים השבדים במשרדי וולבו / צילום: בועז ממו
 חברי המשלחת והנציגים השבדים במשרדי וולבו / צילום: בועז ממו

מה הקשר בין תעשייה, ייקים ומרגרינה?

וגם: את מי מנציגי המורשת פגש התעשיין סטף ורטהיימר בצפון?

את ימי חול המועד ניצל התעשיין הוותיק סטף ורטהיימר, מייסד ישקר, לביקור בכנס הייקים השנתי שנערך במוזיאון הפתוח בתפן, שם פועל מרכז מורשת הייקים.

ורטהימר אף פגש במקום את נציגי המורשת, בהם גם שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר, שהגיע למקום עם בתו, דניאל דנציגר.

ואם כבר ייקים אז עד הסוף - ורטהיימר ניצל את הביקור גם לקפיצה לאירוע הפתיחה הרשמי של תערוכת הפרסום "ועכשיו לפרסומות", שהתקיימה גם היא במקום. הוא התגאה במיוחד באחד הצילומים הנוסטלגיים שהוצגו בתערוכה. בתמונה, שצולמה לפני 81 שנה, מופיע הוא עצמו כילד, או אז הוא כיכב בפרסומת למרגרינה.

סטף ורטהיימר / צילום: רינת בלסון
 סטף ורטהיימר / צילום: רינת בלסון

מוכרחים להמשיך לנגן

מי הגנו על התרבות התל-אביבית ושלחו עקיצה לשרה מירי רגב?

עם צאת שמחת תורה, הזמינה קרן התזמורת הפילהרמונית הישראלית את מוקיריה, לטקס גזירת הסרט וחנוכת אולם צוקר בהיכל התרבות, זאת בתרומתם של אנשי העסקים שוחרי האמנות - רבקה סקר ועוזי צוקר.

אירוע ההשקה וגזירת הסרט התקיים במסגרת קונצרט לציון חגיגות ה-60 להיכל התרבות. באורחי הכבוד היה גם נשיא המדינה ראובן ריבלין. ריבלין, כמו גם רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, התייחס למונח "תרבות", וניסה במרומז או שלא במרומז להתייחס לשרה מירי רגב. הנשיא ריבלין אמר כי "עושר של תרבות אחת לא נבנה מהריסה של תרבות אחרת. בניית תרבות בפריפריה אין משמעה החלשת המרכז ומי שפוגע בתל-אביב פוגע במדינת ישראל; תרבות, גם תרבות מוזיקלית, חייבת גם להיות מאתגרת, מפתיעה, בועטת ולעיתים מתריסה. היא צריכה להוציא אותנו משיווי משקל כי זה אחד מתפקידיה של האמנות, לא לשכפל את המסורת, אלא להעמיק אותה. להכריח אותנו לבחון מחדש את שגרת החיים שלנו, להכריח אותנו לערער על המובן מאליו, לתת לנו זווית חדשה. במובן הזה ניתן למצוא נקודות חיוביות במאבק התרבותי המתחולל במדינת ישראל בזמן האחרון. הוא מערער את המובן מאליו לא רק לצרכני התרבות אלא גם ליוצריה".

דבריו קדמו לקונצרט החגיגי, שהיווה שיחזור לקונצרט הראשון שביצעה הפילהרמונית עם חנוכת היכל התרבות לפני 60 שנה, באוקטובר 1957.

עוד במזמינים ובמוזמנים מעולם העסקים והאמנות: אבי שושני, מזכ"ל התזמורת; מאסטרו זובין מהטה, מנהלה המוזיקלי של התזמורת; טלי גוטליב, מנכ"לית קרן התזמורת; מיכל ומיקי צלרמאייר, יו"ר קרן ידידי התזמורת; חברי הקרן, בהם: אילנה ויאיר המבורגר, יו"ר הראל חברה לביטוח; סטף ורטהיימר (שהיה לו חג תרבותי במיוחד, כפי שניתן לראות באייטם מימין); אריאלה ואיתן ורטהיימר; יעל ורמי אונגר; שרה ומיכאל סלע; ג'יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל בירושלים; ורבים אחרים.

מיקי ומיכאל צרלמאייר  / צילום: עודד אנטמן
 מיקי ומיכאל צרלמאייר / צילום: עודד אנטמן