איך הגיבו רואי החשבון לביקורת על הדוחות הכספיים המסורתיים?

מי הגיע לאירוע השקת הספר "קיצה של החשבונאות" של פרופ' ברוך לב ופרופ' פנג גו?

יזהר קנה. הקיץ הקץ? / צילום: יהודה בן יתח
יזהר קנה. הקיץ הקץ? / צילום: יהודה בן יתח

הדוח של הרו"ח: איך הגיבו רואי החשבון לביקורת על הדוחות הכספיים המסורתיים?

בשבוע שעבר ערכה לשכת רואי החשבון במשרדיה בתל-אביב אירוע להשקת הספר "קיצה של החשבונאות" של פרופ' ברוך לב ופרופ' פנג גו.

האירוע אורגן על-ידי רו"ח איריס אלדר, ונערך בחסות לשכת רואי החשבון בישראל והמוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות. 

לב ציין באירוע כי הדוחות הכספיים המוכרים לא מספקים מידע שימושי לקהל המשקיעים, ואילו רוב העשייה סביב הדוחות נמדדת באופן כתיבתם על-פי החוקים והתקנות, ולאו דווקא בערך השימושי שלהם. אחת הדוגמאות לדבריו היא בכך שהנכס האסטרטגי העיקרי של חברות דוגמת אמזון ונטפליקס - הוא מספר הלקוחות שלהם, ולא כמות המזומנים בקופתם. 

רואי החשבון, מצידם, ביקשו להגן על הקיים. רו"ח יזהר קנה, נשיא לשכת רואי החשבון, ביקש להבחין בין חברות מסורתיות העוסקות בנדל"ן, מסחר ותעשייה, שעבורן הדוחות הכספיים הקיימים דווקא מספקים את המידע הנדרש - לעומת חברות הטכנולוגיה והפארמה דוגמת אמאזון, נטפליקס, או טבע, המשתנות באופן תדיר, והשינויים התכופים משפיעים גם על סוג המידע הנדרש למשקיעים ולאנליסטים מהדוח הכספי.

רו"ח אלי גולדשטיין, סגן נשיא הלשכה, הזכיר כי דווקא בישראל קיים דיווח מפורט יותר בדוחות הכספיים של החברות הציבוריות, מזה הקיים בחברות אמריקאיות. זאת, בעיקר בשל דרישות רגולציה.

חן ליכטנשטיין / צילום: תמר מצפי
 חן ליכטנשטיין / צילום: תמר מצפי

חן ליכטנשטיין, מנכ"ל אדמה, מונה לדירקטור

המינוי מעיד על ההערכה לה הוא זוכה מצד בעלת השליטה, כמצ'יינה הסינית

חברת אדמה, שמייצרת חומרי הדברה לחקלאות, מדווחת על מינויו של חבר דירקטוריון חדש - חן ליכטנשטיין, מנכ"ל החברה. אדמה השלימה באחרונה את מיזוגה אל תוך חברת סנונדה הסינית, כשאת תהליך המיזוג הארוך, שנמשך כשנתיים, הוביל ליכטנשטיין בהצלחה. בעקבות השלמת העסקה מונה ליכטנשטיין למנכ"ל החברה המאוחדת ובנוסף כאמור, מונה כעת לדירקטור בה, בצעד שמצביע על ההערכה הרבה לה הוא זוכה מצד בעלת השליטה, חברת כמצ'יינה הסינית. האמון הרב של הבעלים הסינים במנכ"ל ליכטנשטיין גם התבטאה במענקים בהיקף של 10.3 מיליון שקל שקיבל ב-2016, וזאת בנוסף לשכר בסיס והטבות נוספות שקיבל בעלות כוללת של 2.7 מיליון שקל. מענק נוסף של 6.7 מיליון שקל הובטח לו כפיצוי על ביטול כתבי אופציה, במידה שהמיזוג עם סנונדה יושלם, כפי שאכן קרה לאחרונה.

החברה הממוזגת, שנסחרת כיום בבורסת שנזן שבסין לפי שווי של 4.2 מיליארד דולר, אמורה בהמשך לשנות את שמה לאדמה ועשויה אף לרשום את מניותיה למסחר גם בבורסת הונג-קונג.

אורי תדמור. מונה לנשיא / צילום: אלון לויט
 אורי תדמור. מונה לנשיא / צילום: אלון לויט

אורי תדמור מונה לנשיא קלא טנכור ישראל

תדמור חליף את עמי אפלבום שמונה ליו"ר רשות החדשנות במשרד הכלכלה

חברת קלא טנכור (KLA-Tencor), המפתחת פתרונות למדידה ובקרה של ייצור שבבים, הודיעה על מינויו של אורי תדמור לנשיא השלוחה הישראלית של החברה, הממוקמת במגדל העמק. תדמור (52), יחליף בתפקיד את ד"ר עמי אפלבום, שנבחר לפני כחודש ליו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי של משרד הכלכלה.

לתדמור קריירה בת 18 שנים בקלא טנכור, כאשר בתפקידו האחרון הוא ניהל את חטיבת התפעול. מרכז הפיתוח של השלוחה הישראלית, ממוקם במגדל העמק, הוא מונה כ-500 עובדים, ובימים אלה הוא מציין 30 שנה להקמתו.

קלא טנכור היא חברת אמריקאית הנסחרת בנאסד"ק. בחודש יולי האחרון דיווחה החברה על סיכום השנה הפיננסית עם הכנסות של 3.5 מיליארד דולר, רווח נטו של 926 מיליון דולר והזמנות חדשות בהיקף של מעל מיליארד דולר.