אפליקציית מציאות רבודה מסייעת לטפל בילדים עם מוגבלויות

האפליקציה תאפשר לראות את המצב הקיים ובהמשך לראות איך ניתן להנגיש את הסביבה עבור הילדים

ילד אחד מכל 11 ילדים בישראל (9%) סובל ממוגבלות, על פי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כיצד הטכנולוגיה יכולה לתמוך בילדים הללו? דרך אחת היא לסייע לסובבים אותם "לראות" את העולם דרך הפריזמה שלהם. חברת Edge-MT מרמת גן, אשר מפתחת פתרונות של מציאות מדומה ורבודה וגם משחקי מחשב פיתחה אפליקציה ייעודית שמתאימה למשקפי מציאות מדומה.

את היוזמה הובילו ג'וינט ישראל - אשלים, משרד החינוך, משרד הרווחה, מועצת תנועות הנוער וגורמים נוספים. "הרעיון היה", מספרת לירון צוקרמן מנכ"לית ומייסדת חברת Edge-MT, "לפנות למדריכים בתנועות הנוער ולגורמים אחרים שמעורבים בטיפול בילדים ולהראות להם איך העולם נראה דרך העיניים של הילדים שסובלים מקשיים שונים".

צוקרמן מוסיפה כי "פיתחנו אפליקציה שמציגה סיטואציות שקורות בפארק. למשל ילד בכסא גלגלים שמגיע לדוכן שיש בו שלט, אבל הוא לא יכול לקבל את המידע בגלל שהשלט לא נגיש למי שאינו עומד. המטרה של האפליקציה, ששמה הוא 'על נגישות ורגישות' היא לעורר אמפתיה ולהסביר את המצב. דרך האפליקציה אפשר לראות את המצב הקיים ובהמשך לראות איך ניתן להנגיש את הסביבה עבור הילדים. אפשר לתלות שלטים עבור חירשים וכן הלאה". האפליקציה מדמה מצבים מחיי היום יום וממחישה אותם בעזרת צילום ב-360 מעלות שעליו "הולבש" מידע.