"הבעת אמון": חברת החשמל גייסה כ-3 מיליארד שקל

סך הנפקת החוב הסופי יעמוד על 3.3 מיליארד שקל ■ מטרת ההנפקה: מיחזור חובות החברה

בניין חברת החשמל / צילום: איל יצהר
בניין חברת החשמל / צילום: איל יצהר

חברת החשמל השלימה בהצלחה את השלב המוסדי במסגרת הרחבת שתי סדרות אג"ח קיימות: סדרה 28 (שקלית, מח"מ 3.2) וסדרה 29 (צמודה, מח"מ 6.8) וגייסה כ-2.9 מיליארד שקל. מטרת הגיוס היא למחזר את החובות הקיימים של החברה ובוצע כחלק מהפעילות השוטפת של החברה.

לאור ההיקף הגדול של הביקושים, אישר דירקטוריון החברה את הגדלת ההנפקה מסך של 2.0 מיליארד שקל לסך כולל של כ-3.3 מיליארד שקל.

בסדרה 28 גייסה החברה כ-0.37 מיליארד שקל ובתשואה לפידיון של 0.91% ומרווח של 0.5% מעל אג"ח ממשלתי. בסדרה 29 גייסה החברה כ-2.52 מיליארד שקל ובתשואה לפידיון צמודה למדד של 1.35% במרווח של 1.14% מעל אג"ח ממשלתי צמוד.

בהנפקה השתתפו גופים מוסדיים מובילים בשוק ההון המקומי ונתקבלו ביקושים בהיקף כולל של כ-5.1 מיליארד שקל. שלב המכרז הציבורי יתקיים ביום שני הקרוב.

אגרות החוב מדורגות: ilAA + על ידי מעלות S&P באופק יציב ו-Aa2.il באופק יציב על ידי מדרוג.

נזכיר כי השבוע העלתה חברת הדירוג S&P את דירוג האשראי הבינ"ל של חברת החשמל לישראל בע"מ מ-BB מינוס ל-BBB, בעקבותיה העלתה S&P מעלות את דירוג המנפיק של חברת החשמל ל-ilAA+ מ-ilAA והוציאה אותו מרשימת מעקב עם השלכות מתפתחות. תחזית הדירוג באופק יציב.

אלוף (מיל') יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל: "ההצלחה הגדולה והמרשימה של ההנפקה מעידה פעם נוספת על הבעת האמון של הגופים המוסדיים בישראל בהחלטות האסטרטגיות והמדיניות הפיננסית שמוביל הדירקטוריון, בניהול הפיננסי האחראי והשמרני של הנהלת חברת החשמל, וביציבותה הפיננסית של החברה. חברת החשמל מקדמת בשנים האחרונות תכנית אסטרטגית לשינוי אירגוני והתייעלות שיאפשרו לחברה להמשיך ולהוביל את משק האנרגיה בעידן של תחרות".