ויתניה מאשרת: במו"מ להקמת המטה החדש של טבע בפ"ת

זאת כפי שנחשף ב"גלובס" ■ ויתניה וקרסו נדל"ן צפויות להקים עבור טבע פרויקט של 40 אלף מ"ר ולהשכירו לתקופה של מעל 20 שנה

מפעל טבע / צילום:רויטרס Ronen Zvulun
מפעל טבע / צילום:רויטרס Ronen Zvulun

חברת הנדל"ן ויתניה  אישרה ביום חמישי בערב את חשיפת "גלובס", לפיה יחד עם קרסו נדל"ן היא מנהלת מו"מ עם טבע  "בקשר להשכרה לתקופה ארוכה, שהיקפה טרם סוכם בין הצדדים, של שטח בהיקף של כ-40 אלף מ"ר ומקומות חניה בפרויקט שהחברות מתכננות לבנות בקריית אריה בפתח-תקווה".

"גלובס" חשף בחמישי כי טבע מנהלת מו"מ מתקדם להעברת מטה החברה לפרויקט משרדים שיקימו ויתניה וקרסו נדל"ן. להערכת גורמים בענף, דמי השכירות יעמדו על 45-50 שקל למ"ר לחודש (ברמת מעטפת), ותקופת השכירות צפויה להיות למעלה מ-20 שנה כולל אופציות. השלמת הפרויקט והאכלוס צפויים בעוד מספר שנים.

בחודש שעבר דיווחה ויתניה כי התקשרה בהסכם עם קרסו נדל"ן לרכישת 50% מזכויות הבעלות במגרש בשטח של כ-24.5 אלף מ"ר הממוקם בחלק הצפון-מזרחי של אזור התעשייה קריית אריה (אזור מדרום לדרך אם המושבות, ממערב לדרך זבולון המר וממזרח לרחוב בזל בפתח-תקווה) תמורת 68.5 מיליון שקל. בנוסף, התקשרו הצדדים בהסכם לפיתוח המקרקעין והקמת בניינים לצרכי תעסוקה, כאשר ניהול הבנייה של הפרויקט יבוצע על-ידי אס.ג’י.אס חברה לבניין שבבעלות אהוד סמסונוב וירון שמיע, מבעלי השליטה בויתניה.

ויתניה, הנסחרת בבורסה בת"א בשווי של כ-550 מיליון שקל (מעט מתחת להון העצמי שלה), עוסקת בפיתוח, ייזום בנייה והשכרה של נדל"ן מניב בארץ ובחו"ל, כולל שטחי משרדים, מסחר, חניות ובנייה למגורים. לחברה כ-142 אלף מ"ר נכסים מניבים ועוד כ-153 אלף מ"ר בהליכי תכנון ופיתוח. בין בעלי החברה, מלבד סמסונוב (המשמש כיו"ר ויתניה) ושמיע, נמנים בין היתר החברות פליינג קרגו, גיתם מערכות ואחים חממה ושות'.

טבע, נזכיר, ניהלה לאחרונה מגעים לבניית המטה החדש שלה גם עם קבוצת עזריאלי, שדיווחה בחודש שעבר כי רכשה קרקע של 19 דונם בחלקו המזרחי של אזור התעשייה קריית אריה בפתח-תקווה, סמוך לפרויקט משרדים שכבר נמצא בבעלותה. היקף העסקה, שצפויה להיות מושלמת בתוך כחודש, עומד על 91 מיליון שקל, בתוספת מע"מ.

טבע, שהתכוונה בעבר לבנות מתחם משרדים חדש ברעננה, מכרה לאחרונה את הקרקע שרכשה בעיר לאמדוקס, והיא מתכוונת להשאיר את מטה החברה בפתח-תקווה, אך במיקום שונה מהנוכחי. המטה החדש יאחד את כל אתרי מטה החברה בעיר, ובהמשך גם את פעילות המו"פ הייחודי. נכון להיום ממוקם מטה טבע ברחוב בזל בפתח-תקווה, ונוסף על כך היא פעילה בעוד כמה אתרים בעיר, בין היתר בפארק דניב ובבניין קודאק.

עבור טבע, מכירת המגרש ברעננה כשנתיים בלבד לאחר רכישתו, משתלבת עם צרכיה של החברה לממש נכסים ולצמצם הוצאות, במטרה לשרת את החוב הגדול שלה (35 מיליארד דולר). מטבע נמסר בתגובה: "כפי שטבע הודיעה, החברה החליטה למכור את הקרקע ברעננה שבבעלותה. טבע שוקדת על מציאת פתרון מיטבי להקמת המטה הגלובלי של החברה בפתח-תקווה, אשר יביא לייעול עבודתו ולחיסכון בעלויות הקמתו. טבע מחויבת ליצירת סביבת עבודה נוחה ומתקדמת העולה בקנה אחד עם התרבות הארגונית והערכים המנחים אותה".