הצצה לדור השני של האאודי A7 שצפויה להגיע לישראל

אאודי הציגה דור שני של אאודי A7, מכונית הקופה חמש-דלתות הגדולה שלה, שהוצגה לראשונה ב-2010 ■ ה-A7 תוצע עם מנוע V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטר (עם 340 כ"ס), תיבת 7 הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה

אאודי a7 לאתר/  צילום: נט קאר שואו
אאודי a7 לאתר/ צילום: נט קאר שואו

חברת אאודי הציגה דור שני של אאודי A7 - מכונית הקופה חמש-דלתות הגדולה שלה, שהוצגה לראשונה ב-2010. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת ה-A6 הבאה, וחולק טכנולוגיות עם A8 החדשה, כל זאת לטובת תחרות, בין השאר, מול ב.מ.וו סדרה 6 גראן טוריזמו ופורשה פאנאמרה.

מבחינה מכנית, רשימת החידושים ארוכה - אם כי לא מהפכנית. מבחינת מערכת ההנעה, כרגע ידוע כי A7 תוצע עם מנוע V6 מוגדש בנפח 3.0 ליטר (עם 340 כ"ס) תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מוצע בתוספת תשלום. בהמשך תצטרפנה גם גרסאות ארבעה ושישה צילינדרים נוספות, בנזין ודיזל, אולם גרסה היברידית (או V8) כלל לא הוזכרה.

צריכת הדלק בגרסה זו הינה 14.7 ק"מ לליטר (בתנאי מעבדה), צריכת דלק נמוכה ב-12% ביחס ל-A7 היוצאת בגרסה מקבילה. שלא כבעבר, A7 תוצע עם אופציה להיגוי אחורי אקטיבי, המאפשר הפניה של הגלגלים האחוריים בכיוון הפוך לאלו הקדמיים או מקביל, בהתאם למהירות הנסיעה.

מבחינת אביזרי הנוחות בולטים שלושה מסכים גדולים, אחד המשרת את לוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ושניים נוספים, הממוקמים במרכז סיפון המחוונים ואשר ניתנים לתפעול באמצעות מגע את שני המושבים הקדמיים ניתן לאבזר במערכות מיזוג ועיסוי.

בהיבט הבטיחותי, ה-A7 תוצע עם מבחר גדול של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת בלימה אוטונומית בעלת יכולת תפקוד בצמתים. כן תוצע מערכת חנייה אוטומטית, המתופעלת באמצעות יישומון ייעודי של אאודי (בארץ מערכת כזו אינה חוקית).

אאודי A7 החדשה תוצע בישראל ברבעון השני של 2018, כך נמסר מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.