מה גילתה רעיה שטראוס בן דרור בחומות עכו?

וגם: מה עשה היום משה חוגג, יו"ר ובעלי קרן ההון סיכון סינגולריטים, במשרד האוצר?

אריה דהן ורעיה שטראוס בן דרור/סוכנות ג'יני
אריה דהן ורעיה שטראוס בן דרור/סוכנות ג'יני

צפון 1: הידידים החדשים מחיפה

בזמן שמפגשי אגודות ידידים של תיאטראות מתקיימים כשגרה, התכנסה בשבוע שעבר אגודת הידידים של תיאטרון חיפה, ובפעם הראשונה.

ניצה בן צבי, מנכ"לית תיאטרון חיפה, הזכירה במפגש כי "תפקידו של מרכז תרבותי, מעבר לפעילותו השוטפת, לשקף את ההיבטים החברתיים דרך סביבתו. אנו שואפים להפוך את התיאטרון וסביבתו למתחם ארכיטקטוני ייחודי בדומה למרכזי תרבות מובילים מרחבי העולם".

במצטרפים לאגודת החברים: אהרון אלי, מבעלי קבוצת מנורה; יוכי פלר, יו"רית ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השנייה; מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה; ברוך מרזן, מנכ"ל ומשנה לנשיא אוניברסיטת חיפה; ד"ר אמנון רופא, מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון; דני נישליס, בעלי רדיו חיפה ורדיו תל-אביב; ערן אלפונטה, מנכ"ל מט"י חיפה; שמוליק וטנשטיין, מנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון; מרדכי מנדל-שקד, מנכ"ל ארגון הקבלנים; אורית לנדאו, מנכ"לית יובלים; ליאור אפלבום, מנהל התאחדות התעשיינים מרחב צפון; ואחרים.

עוד השתתפו: ישראל סביון, יו"ר התיאטרון; ודפנה נוף, מנהלת אגודת הידידים ואחרים. 

ישראל סביון, יוכי פלר, שמוליק וטנשטיין וליאור אפלבאום/צילום: יואב איתיאל
 ישראל סביון, יוכי פלר, שמוליק וטנשטיין וליאור אפלבאום/צילום: יואב איתיאל

צפון 2: האוצר של שטראוס

מה גילתה רעיה שטראוס בן דרור בחומות עכו?

אשת העסקים רעיה שטראוס בן דרור, ערכה בסוף השבוע האחרון אירוע הוקרה לחברי העמותה והמתנדבים של מוזיאון "אוצרות בחומה" שבעכו העתיקה, כנשיאת עמותת הידידים של המוזיאון.

לדברי שטראוס, היה זה אחיה, מיקי שטראוס, שהראה לה את המבנה העותומני המוזנח, כאשר יחד הם החליטו לשפצו ולהפכו למוזיאון.

הגיעו לפרגן: שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו; אריה ריכטמן, מנכ"ל מפעל קליל; אריה דהן, מנהל גני התעשייה של סטף ורטהיימר; דן הורטמן, מנהל עמותת גליליים; ואחרים. 

אריה דהן ורעיה שטראוס בן דרור. המבנה המוזנח הפך למוזיאון / צילום: סוכנות ג'יני
 אריה דהן ורעיה שטראוס בן דרור. המבנה המוזנח הפך למוזיאון / צילום: סוכנות ג'יני

חוגג עם שר האוצר

יו"ר סינגולריטים מדווח מהשטח

מה עשה היום (ב') משה חוגג, יו"ר ובעלי קרן ההון סיכון סינגולריטים, מאמין מושבע במטבעות דיגיטליים, במשרד האוצר? על פי דף הפייסבוק של חוגג, הוא סיים פגישה מוצלחת לטעמו, עם שר האוצר משה כחלון.

"שמח מאוד לעדכן שעכשיו סיימתי פגישה נהדרת עם שר האוצר, משה כחלון, בנושא בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים, והשר מאוד חיובי ותומך. זה כמובן משמח ומקדם פתרון וביחד עם ממשלה שתומכת בחדשנות נוכל ליצור ערך רב מאוד לכולם", בישר חוגג לחבריו בפוסט והבטיח: "לגבי תוצרים פרקטיים, נעבוד ביחד ובטוח שנראה תוצאות בקרוב".

חוגג מאמין בבלוקצ'יין. בחודש שעבר הוא סיפר בראיון למגזין G של "גלובס" כי בכוונתו לרכוש מחצית מחברת סירין לאבס ולשנות את ייעודה, כך שתתמקד בפעילות בלוקצ'יין על גבי מערכת ההפעלה אנדרואיד. בלוקצ'יין היא טכנולוגיה של מסדי נתונים מבוזרים ומוצפנים, שעל בסיסה פותח המטבע הדיגיטלי הראשון והנמכר ביותר בעולם - הביטקוין. הבוקר נסחר הביטקוין סביב מחיר של כ-5,900 דולר, אחרי שכבר הגיע לשיא של כמעט 6,200 דולר בסוף השבוע האחרון. 

משה כחלון ומשה חוגג/צילום: מתוך דף הפייסבוק של חוגג
 משה כחלון ומשה חוגג/צילום: מתוך דף הפייסבוק של חוגג

היכונו לחורף - קנדה מחכה לכם

וגם: מדוע אישרה השגרירה לתבוע את ממשלת קנדה?

קנדה מחכה לישראלים? כך לפחות טוענים נציגי הבורסות הקנדיות TSX ו-TSX Venture Exchange שפועלות בטורונטו והגיעו השבוע ארצה במטרה לשכנע חברות מקומיות להיסחר שם.

הנציגים נפגשו אמש (א') במסעדת C2 בקומה ה-49 במגדלי עזריאלי, באירוע של לשכת המסחר ישראל-קנדה בשיתוף אייר קנדה.

שגרירת קנדה בישראל, דבורה ליונס, התנצלה על שהגיעה מצוננת לאירוע והבטיחה כי "אם מישהו מחר מתעורר מצונן, אני מרשה לו לתבוע את ממשלת קנדה".

היא ציינה כי "שגרירות קנדה בישראל היא מבין חמש השגרירויות העסוקות ביותר של קנדה ברחבי העולם, וזה לא מפתיע - באקונומיסט כותבים כי מקרב המדינות המתועשות - קנדה היא המדינה הטובה ביותר לעשיית עסקים, במישורים של עלויות המחקר והפיתוח, הבירוקרטיה והפתיחות של השווקים".

עו"ד יהודה רוה, יו"ר לשכת המסחר ישראל-קנדה, אמר כי "אנו מתחילים לשים לב לכך שהרעיון של עשיית עסקים בקנדה מתחיל לחלחל בקרב אנשי עסקים ישראליים. זהו שוק שלם שהיינו פחות חשופים אליו ושבשנתיים האחרונות מקבל יותר ויותר תשומת-לב, ואנו פה לסייע".

עוד הגיעו - יוסי דסקל, נשיא לשכת המסחר ישראל-קנדה ומנכ"ל חברת התחבורה בומברדייר; עו"ד קובי סיט, המנכ"ל; דורי סגל, מנכ"ל גזית גלוב; יוסי בוקר, נציג בורסת טורונטו בישראל; רות בן צור, מנכ"לית אייר קנדה בישראל; רוברט פיטרמן, סגן נשיא לפיתוח עסקי ב-TSX; ז'אן פייר האמל, הנספח המסחרי בשגרירות ישראל בקנדה; ואחרים. 

יוסי דסקל, קובי סיט, ז'אן פייר האמל, רות בן צור, דבורה ליונס ויהודה רוה/ צילום: ישראל הדרי
 יוסי דסקל, קובי סיט, ז'אן פייר האמל, רות בן צור, דבורה ליונס ויהודה רוה/ צילום: ישראל הדרי