15-30 שקל לחודש לשיפור Wi-Fi: המוצר החדש של סלקום

סלקום משיקה היום את השירות החדש שלה, "סופר Wi-Fi", המבוסס על רשת מתקדמת המבטיחה להקצות לכל מכשיר בבית את הנתיב האופטימלי לתעבורת האינטרנט שלו ומאפשרת להגביל את שעות הגלישה של הילדים

ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר
ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר

הייתם מוכנים לשלם 15-30 שקל בחודש עבור שדרוג רשת ה-Wi-Fi הביתית? נקודת המוצא של סלקום, שמשיקה היום (ב') את שירות "סופר Wi-Fi", היא שמרבית הלקוחות מוכנים לשלם עבור גלישה רציפה ומהירה. נקודת מוצא זו נסמכת על נתוני מחקר (של חברת Broadband, אחת מיצרניות המעבדים שעימן עבדה סלקום על פיתוח המוצר), שלפיהם מרבית הצרכנים לא מרוצים מה-Wi-Fi בביתם. לפני המחקר, 43% מהצרכנים סובלים מ"אזורים מתים" בהם אין קליטה ו-54% מהצרכנים פנו לספק האינטרנט לגבי איכות הגלישה. אך הנתון החשוב מבחינת סלקום הוא שנמצא כי 78% מהצרכנים היו מוכנים לשלם כדי לשפר איכות הרשת האלחוטית בביתם.

השירות שיחל רשמית לפעול בחודש נובמבר מבוסס על טכנולוגיית Mesh (אריג) שבה באמצעות מספר יחידות/נקודות קצה המשמשות כנתבים נוצרת רשת המאפשרת כיסוי Wi-Fi גם בחדרים מרוחקים, במרפסות/גינות ובחדרי ממ"ד. הטכנולוגיה מיושמת בענקיות התקשורת AT&T האמריקאית ו-Sky הבריטית והיא תמקם את סלקום בשורה אחת איתן. הרעיון הוא לשדרג ולשפר את הרשת הביתית, במהירות הגלישה וברציפותה, כאשר היחידות הפזורות בבית מייצרות רשת המנוהלת על יחידה מרכזית שמזהה את כל המכשירים וכל המשתמשים בבית ומקצה לכל אחד נתיב אופטימלי לתעבורת האינטרנט שלו. ה-Mesh עובד בטכנולוגיית דואל-בנד בתדרים של 5 ג'יגה הרץ ו-2.4 ג'יגה הרץ, והניתוב למהירות הגלישה הנדרשת לכל מכשיר - סמארט טי.וי או טלפון סלולרי - יבוצע בהתאם לשימוש בו.

השירות מיועד לכלל הלקוחות עם תנאי התקשרות שונים: ללקוחות שמחזיקים בנתב של סלקום בביתם ניתן יהיה להטמיע את השירות בתוך הנתב, כך שבמרבית המקרים יידרש נתב אחד בעלות כ-15 שקל לחודש (במסלול של השאלה). לקוחות שמחזיקים בנתב של חברה אחרת (דוגמת בזק) יוכלו לרכוש את השירות - אלא שהוא לא יוטמע בנתב קיים אלא יסופק ב"קופסה" נפרדת. לקוחות אלה יזדקקו לשתי קופסאות ומכאן המחיר ההתחלתי עבורם בחודש הוא כ-30 שקל. עלות ההתקנה היא 99 שקל (כלול בהתקנת סלקום טי.וי). מהירות הגלישה המינימלית לחיבור היא 15 מגה. נתב אחד אמור לכסות שטח של כ-120 מ"ר, אולם עשוי להתעורר צורך בנתב נוסף בהתאם למבנה הבית או לגודלו. אפשרות אחרת היא מסלול של קניית נתב ב-350 שקל (בפריסה ל-12 תשלומים) כשנזכיר כי לקוח שלא מחזיק בנתב סלקום יזדקק לשתי יחידות.

לדברי רפי שאולי, מנהל מחלקת שיווק פרטי בקבוצת סלקום, המהלך תואם את השימוש הגובר ברשתות הביתיות. לדבריו, "לאחר שבחנו מגוון חלופות הגענו למסקנה שטכנולוגיית Mesh תהפוך בעתיד להכרח בעולם הנתבים ותהווה סטנדרט לחוויית האינטרנט ביתי".

את הצורך הגובר ברשתות מקיפות וחזקות מגבים נתוני חברת המחקר גרטנר ולפיהם ב-2020 בכל בית יהיו 30 מכשירים צורכי אינטרנט (סמארטפונים, טאבלטים, טלוויזיות חכמות, שעונים חכמים, מצלמות וכד'), לעומת כ-9 מכשירים בממוצע בבית כיום. לצד הגידול הצפוי במספר המכשירים, גם מורכבות המכשירים משתנה ועימה הצורך ברשת חזקה יותר; הנתונים מלמדים כי הגידול בביקוש לתעבורת אינטרנט בכל בית אב עומד על 30%-50% בשנה, כשהפער בין הביקוש ובין הטכנולוגיה גדל בשל המכשולים וההפרעות שעימן מתמודדות הרשתות, דוגמת רשתות של שכנים, קירות בטון, ריבוי מכשירים ועוד.

בסלקום מדגישים כי לרשת החדשה אין קיבולת מוגבלת אלא שהיא עושה אופטימיזציה המותאמת לצרכים בבית, באופן שאמור להבטיח את כיסוי הרשת בטווח של 80-100 מטר. שיעור הקרינה, לפי סלקום, לא צפוי לגדול ביחס לשיעור שקיים בבית שבו יש נתב כיום. הרשת כוללת גם אפליקציה שבה חיווי לחיבור המכשירים לרשת ולרוחב הפס שהם מקבלים. פיצ'ר אחר שמציעה המערכת היא הגבלת שעות הגלישה היומיות לילדים.