הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית למגדל עזריאלי הרביעי

המגדל יוקם על השטח בו פעל בשנים האחרונות בית "ידיעות אחרונות" ועתיד להתנשא לגובה של 90 קומות ■ "אחד מעורקי התחבורה העמוסים במטרופולין ת"א יהפוך לרחוב עירוני תוסס"

מגדלי עזריאלי / צילום: תמר מצפי
מגדלי עזריאלי / צילום: תמר מצפי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל-אביב שבמינהל התכנון, בראשות דניאלה פוסק, אישרה היום (ב') את התוכנית להקמת מגדל עזריאלי הרביעי. מדובר במגדל שיוקם על השטח בו פעל בשנים האחרונות בית "ידיעות אחרונות" שנמכר לקבוצת עזריאלי בעבור 374 מיליון שקל עוד בשנת 2013. המגדל הרביעי עתיד להתנשא לגובה של 90 קומות.

התוכנית מציעה להרחיב את קניון מרכז עזריאלי צפונה אל כיוון רחוב נח מוזס, והיא מתפרסת על שטח כולל של כ-40 דונם. היקף הזכויות בתוכנית עומד על כ-112 אלף מ"ר עבור שימושי מסחר, תעסוקה, מגורים ודיור מוגן. כ-40 קומות יוקצו עבור תעסוקה, וכן יוקמו כ-200 יחידות דיור עבור דיור מוגן, 60 דירות קטנות בשטח של עד 65 מ"ר, ו-240 יחידות דיור בשטח 100 מ"ר ממוצע לדירה. התוכנית נערכה על ידי משרד משה צור אדריכלים, וביוזמת קבוצת עזריאלי.

מהוועדה המחוזית נמסר היום עם אישור התוכנית כי "במסגרת התוכנית מובטח שיפור משמעותי של המרחב הציבורי סביב הפרויקט, כולל הגדלת רוחב המדרכות מ-3 מטר ל-8 מטר, לטובת שיפור תנועת הולכי הרגל ורוכבי האופניים. במפלס הרחובות המקיפים את התוכנית יוקמו בתי קפה וכן נקבעו הוראות מחייבות לנטיעות עצים לאורך רחובות מנחם בגין ונח מוזס. כך, אחד מעורקי התחבורה העמוסים במטרופולין תל-אביב יהפוך לרחוב עירוני תוסס. כמו כן, התוכנית כוללת את סגירת פירי האוורור של החניונים הקיימים באזור במטרה ליצור מרחב בטוח ונעים עבור הולכי הרגל ורוכבי האופניים".

עוד נמסר היום מהוועדה המחוזית כי במפגש הרחובות בגין ומוזס מתוכננת הקמת כיכר עירונית עם מקומות ישיבה מוצלים ולאורך ציר האיילון מתוכננת הקמת "אוטוסטרדת אופניים" שתגיע עד המתחם וזאת "כחלק מתפיסה עירונית כוללת המעודדת את הקטנת השימוש ברכב הפרטי ועידוד תחבורה ציבורית ושימוש באופניים באזור". כמו כן, במסגרת התוכנית יוקמו כ-200 מקומות חנייה לאופניים ועוד עשרות עמדות תהיינה מפוזרות במתחם.

עוד במסגרת התוכנית, מוצע לחבר את קומות המסחר במגדל החדש ישירות לתחנת הרכבת הקלה של הקו האדום שעתידה לעבור במתחם ולתחנת רכבת ישראל. הוועדה המחוזית ציינו בהקשר זה שפרטי החיבור ייקבעו עם השלמת ההרחבה המתוכננת של תחנת רכבת ישראל "השלום".

מתכננת מחוז תל-אביב, נעמי אנג'ל אמרה היום לאחר אישור התוכנית כי "בקשת קבוצת עזריאלי, בעלי המתחם, להקים את הפרויקט, יצרה הזדמנות לשקם את מרחב הולכי הרגל, משתמשי התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים ברחובות מנחם בגין וגבעת התחמושת, ולייצר מרחב ציבורי ראוי ואיכותי, הדוגל במתן עדיפות להולכי רגל ולמשתמשי תחבורה ציבורית. התוכנית תהפוך את אחד מעורקי התחבורה העמוסים במטרופולין תל-אביב לרחוב עירוני תוסס שלאורכו יוקמו בתי קפה עם נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית - רכבת קלה, תחנות אוטובוס ורכבת ישראל".