בג"ץ לא התערב: עידן+ וסלקום TV ללא שידורי HD ב-1 בנובמבר

בג"ץ קצב למדינה 30 יום לענות לטענות סלקום בעניין, ולא נעתר לבקשתה להוציא צו ביניים בנושא ■ כ-300 אלף הלקוחות שמסתמכים על מערך עידן+ שמתחזקת המדינה, ימשיכו לקבל את ערוצי הברודקאסט באיכות שידור נמוכה

בג"ץ לא נעתר לבקשתה של סלקום להוציא צו ביניים שיעצור את המעבר של ערוצי קשת, רשת וערוץ 10 לשידור ב-HD ב-1 בנובמבר, או יחייב את המדינה לדאוג לכך שהשידור באיכות הזאת יועבר גם באמצעות מערך עידן פלוס.

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, העניק אתמול (ב') למדינה וליתר המשיבים 30 יום כדי להגיב על בקשתה של סלקום, ובכך קבע למעשה כי החל מהשבוע הבא ערוצי הברודקאסט יועברו ב-HD רק ללקוחות yes והוט, וכן ללקוחות פרטנר TV ו"סמארט", שמעבירות את הערוצים הללו על גבי רשת האינטרנט.

מערך עידן פלוס משמש על-פי הערכות כ-160 אלף מנויים ועוד למעלה מ-150 אלף לקוחות סלקום TV, שמעבירה את ערוצי הברודקאסט באמצעות המערך שמתחזקת המדינה.

עידן פלוס כולל כיום שני מערכים ("מרבבים"). רק באמצעות ה"מרבב" השני, החדש יותר, ניתן להעביר שידורים באיכות HD, אך הרשות השנייה אישרה לשלושת הערוצים המסחריים להשאיר את ערוציהם במערך הישן, ולא לשאת בעלויות הגבהות יותר של הפצת השידורים באמצעות המערך החדש.

סלקום טענה בעתירתה כי מצב העניינים הזהי מהווה "אפליה לרעה בלא הצדקה" שלה ושל לקוחותיה ושל צופי עידן פלוס ו"הסגה לאחור של התחרות" בדואופול של הוט ו-yes. "בשני העניינים מדובר באינטרסים ציבוריים מוכרים ומוגנים - השוויון ועידוד התחרות", נכתב בעתירה.

כעת, כאמור, המדינה תידרש להשיב על הטענות הללו בתוך 30 יום.