עלות השכר השנתית של ניר צוק, מייסד פאלו אלטו: 4.3 מיליון ד'

מנכ"ל חברת אבטחת הסייבר, מארק מקלפלין, קיבל השנה שכר בעלות של 10.4 מיליון דולר

ניר צוק. ירידה חדה בשכר / צילום: תמר מצפי
ניר צוק. ירידה חדה בשכר / צילום: תמר מצפי

עלות השכר של ניר צוק, מייסד חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס  המשמש כמנהל הטכנולוגי של החברה, הגיעה ל-4.3 מיליון דולר בשנת הכספים 2017 (השנה שהסתיימה בסוף יולי). כך עולה מדיווח שהעבירה החברה לרשות ניירות הערך של ארה"ב. מדובר בירידה חדה מעלות שכרו ב-2016, שהסתכמה ב-32.2 מיליון דולר, אם כי העלות בשנה הקודמת הושפעה מהקצאה חריגה של מניות חסומות בשווי כולל של 31.7 מיליון דולר.

עלות שכרו ב-2017 הייתה מורכבת משכר בסיס שנתי של כ-411 אלף דולר, תגמול הוני של 3.9 מיליון דולר והוצאות נוספות עבור נסיעות וביטוחים בהיקף של כ-24 אלף דולר.

פאלו אלטו ירדה ב-2% בשנה האחרונה
 פאלו אלטו ירדה ב-2% בשנה האחרונה

מנכ"ל פאלו אלטו, מארק מקלפלין, קיבל ב-2017 שכר בעלות של 10.4 מיליון דולר, מתוכם 9.6 מיליון דולר תגמול הוני, וזאת לעומת עלות של 6.7 מיליון דולר ב-2016.

הנתונים פורסמו במסגרת זימון לאסיפת בעלי מניות, שבה יתבקשו בעלי המניות להצביע גם על שכר הבכירים בחברה (אך על בסיס ייעוץ בלבד - מדובר בהצבעה לא מחייבת).

סעיף נוסף שעומד להצבעה, הוא בחירה בשלושה חברי דירקטוריון לכהונה נוספת. במקביל, בעל מניות מיעוט בפאלו אלטו, וויליאם ג'י, מעלה להצבעה סעיף ובו דרישה מהחברה להציג דוח על מאמציה לגוון את כוח האדם בחברה ולפרט על תוכניותיה בנושא.

לדבריו, חברות מתחרות כמו HP, אינטל וסיסקו מספקות נתונים מפורטים על הגיוון בקרב העובדים ובעוד שפאלו אלטו מצהירה שהיא תומכת בכך, היא לא מספקת מידע על פעילותה. החברה מתנגדת להצעת בעל המניות, אך חוזרת על הצהרתה שהיא מחויבת לגיוון כוח העבודה שלה ורואה בכך צורך עסקי. פאלו אלטו נסחרת בנאסד"ק בשווי של 13.6 מיליארד דולר.