מזור: מחקר יציג דוח מחקרי על ניתוחי עמוד שדרה רובוטיים

התוצאות מראות כי בניתוחי עמוד שדרה שבוצע באמצעות מערכת ההנחייה Renaissance של החברה, הושגה הפחתה של פי 5 במספר הסיבוכים בניתוחים והפחתה של פי 7 בצורך בניתוחים חוזרים

המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר
המנכ"ל אורי הדומי. השכר לא עודכן שנתיים / צילום: איל יצהר

חברת מזור רובוטיקה   דיווחה היום (ד') לבורסה כי בכנס השנתי של האיגוד הצפון אמריקאי לניתוחי עמוד שדרה (NASS), קבוצה הכוללת 10 חוקרים, תציג תוצאות ביניים ממחקר פרוספקטיבי ראשון, רב-מרכזי, בניתוחי עמוד שדרה מונחי רובוט.

התוצאות מראות כי בניתוחי עמוד שדרה שבוצע באמצעות מערכת ההנחייה Renaissance של החברה, הושגה הפחתה של פי 5 במספר הסיבוכים בניתוחים והפחתה של פי 7 בצורך בניתוחים חוזרים, בהשוואה לניתוחים המבוצעים ידנית בעזרת מערכת שיקוף רנטגנית בגישה זעיר-פולשנית בניתוחים לאיחוי חוליות מותניות.

"אנו מאמינים כי זהו המחקר הרב-מרכזי הראשון, שבוחן את ההשפעה של שימוש בטכנולוגיה רובוטית על התוצאות הקליניות בניתוחי עמוד השדרה, באמצעות שימוש בכלים הביקורתיים של מחקר פרוספרטיבי", אמר אורי הדומי, מנכ"ל מזור. "תוצאות המחקר נותנות תוקף לעליונות הקלינית בשימוש בטכנולוגיה של מזור, וממחישות את הערך המשמעותי שמספקת מזור לחולים ולמנתחים. כמובילים העולמיים בתחום לאורך 16 שנים, יש לנו סיפוק רב בממצאים המדעיים המשמעותיים המוצגים כעת בפני הקהילה הרפואית".

"תוצאות המחקר מסירות לחלוטין כל ספק שהיה לי באשר לעליונות ניתוחי עמוד שדרה מונחי רובוט", אמר ד"ר כריסטופר גוד, מנתח אורתופדי ידוע במרכז לניתוחי עמוד שדרה בוירג'יניה. "אנו מזהים שיפור משמעותי בבטיחות ובערך למטופל, כמו גם חיסכון בעלויות בעת שימוש במערכות מבוססות הטכנולוגיה של מזור".