תע"א מוציאה כל הפעילות הלוגיסטית שלה למיקור חוץ

חתמה עם גלובוס אריזות ומשלוחים בינלאומיים על הסכם להקמת מרכז לוגיסטי חדש ■ במסגרת ההסכם יצומצמו 120 תקנים של עובדי לוגיסטיקה

מרכז לוגיסטי בתע"א. חיסכון של 30% בהוצאות לוגיסטיקה / צילום: באדיבות תע"א
מרכז לוגיסטי בתע"א. חיסכון של 30% בהוצאות לוגיסטיקה / צילום: באדיבות תע"א

מיקור חוץ משמעותי בתעשייה האווירית: החברה הביטחונית שבבעלות המדינה חתמה עם חברת גלובוס אריזות ומשלוחים בינלאומיים על הסכם שבמסגרתו היא תנהל עבורה מרכז לוגיסטי חדש, שיחליף עשרות מרכזים לוגיסטיים שהתע"א מפעילה כיום, בתוך היחידות והמפעלים שלה.

במסגרת ההתקשרות עם גלובוס, תע"א מצמצמת למעשה כ-120 תקנים של עובדים בתחום הלוגיסטיקה, וזאת במסגרת תהליכי פרישה של עובדים לגמלאות.

על פי הערכה, בכל שנה תע"א תשלם לגלובוס סכום של עשרות מיליוני שקלים על הפעלת המרכז הלוגיסטי החדש. עם זאת, בכירים בחברה מציינים כי לאחר השלמת התכנית והפעלת מרכז לוגיסטי חדש שירכז את פעילות כלל החטיבות והמפעלים של החברה - היא תחסוך מעל 30% בהוצאותיה על המערכים הלוגיסטיים.

הוצאת המערך הלוגיסטי של החברה למיקור חוץ הוגדר בידי בכירים בחברה כ"מהלך אסטרטגי ודרמטי", והוא נעשה על רקע תכנית ההבראה שגובשה בה בקיץ שעבר, בשיתוף ההנהלה וארגון העובדים שלה.

בתע"א קוראים לתכנית זו "תכנית צמיחה", במסגרתה החברה שואפת לחסוך כ-2 מיליארד שקל בהוצאותיה בשנים הקרובות. אחד המהלכים הבולטים בתכנית זו כולל צמצום מצבת כוח האדם שלה בכ-800 עובדים. מאות רבות מהם כבר סיימו את פעילותם בחברה במסגרת התכנית.

בריאיון שהעניק בשבועות האחרונים מנכ"ל תע"א, יוסי וייס ל"גלובס" הוא אמר כי תוכנית הצמיחה נמצאת בישורת האחרונה שלה והיא תושלם בקרוב.

גלובוס אריזות ומשלוחים בינלאומיים עתידה להקים עבור היחידות השונות בתע"א מרלו"ג (מרכז לוגיסטי) בסמוך לאתרי הפעילות המרכזיים של החברה וממנו, יסופקו מאות אלפי רכיבים שונים המשמשים אותה בפעילותה השוטפת. במכרז לבחירת החברה שתפעיל את המרלו"ג, השתתפו עוד 5 חברות.

סמנכ"ל התע"א לרכש ולוגיסטיקה, שוקי אלדר אמר היום (ה') ל"גלובס" כי כחלק מתנאי המכרז, גלובוס תקים את המרכז הלוגיסטי באחד האתרים במרחק של עד 20 קילומטר מאתרי הפעילות המרכזיים של תע"א. בין האתרים שנבחנים למען הקמת המרכז הלוגיסטי החדש: לוד, קריית שדה התעופה, שוהם ומודיעין. לדברי אלדר, "תהליך זה יאפשר לתע"א לשדרג את כלל התהליכים הפנים ארגוניים הקשורים לתהליכים הלוגיסטיים ולשרשרת האספקה, וזאת תוך שחרור של שטחי אחסון במפעלים השונים". להערכת אלדר מדובר בעשרות אלפי מ"ר שיתפנו בעוד כשנה וחצי-שנתיים, עם השלמת התכנית להקמת המרלו"ג החדש. השטחים שיתפנו, יופנו להאצת פרויקטים ולביסוס פעילויות שונות, חלקן חדשות, בחברה.

בתע"א אמרו היום כי החברות שהתמודדו במסגרת המכרז להקמת המרלו"ג החדש נדרשו לעמוד בסטנדרט לוגיסטי בינלאומי שכולל רמת שירות גבוהה, יעילות ומקצועיות, שימת דגש על תפוקות גבוהות ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות שייעלו את הפעילות השוטפת.

חברת גלובוס מנוהלת בידי יהודה לוי שהוא ממייסדי החברה, ופועלת בתחום הלוגיסטיקה מאז 1986. משנת 2014 היא חלק מקבוצת ממן, שנחשבת לאחת הקבוצות המרכזיות בישראל בתחום שירותי הלוגיסטיקה.

בתע"א אמרו היום ל"גלובס" כי במהלך השנה החולפת הסתכם צבר ההזמנות של החברה ב-11.1 מיליארד דולר, סכום הנחשב לצבר ההזמנות הגדול ביותר של חברה ביטחונית בתולדות המדינה. מצב זה, כך אמרו בחברה, מחייב אותה ליישם במהירות פתרונות מערכתיים מתקדמים בתחום הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה, תוך חסכון בשטחי אחסון, ייעול מערך התפעול וצמצום משמעותי בלוחות הזמנים בשרשרת האספקה.