יוליה שמאלוב-ברקוביץ' מונתה ליו"ר מועצת הרשות השנייה

כיהנה בעבר כחברת כנסת מטעם קדימה והתמודדה על מקום ברשימת הליכוד ■ מועצת הרשות השנייה תתכנס מחר כדי לאשר את מתן הרישיונות לקשת ולרשת

הממשלה אישרה היום (א') בישיבתה השבועית את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' כחברת מועצת הרשות השנייה וכיו"ר הבאה שלה. היא תיכנס לתפקידה באופן רשמי כבר היום, ותחליף את אוה מדז'יבוז' שעזבה לאחרונה ומונתה ליו"ר הרשות לקידום מעמד האישה.

שמאלוב-ברקוביץ' כיהנה בין השנים 2009-2013 כחברת כנסת מטעם מפלגת קדימה. לאחר מכן התמודדה על מקום ברשימת הליכוד לכנסת, ומשלא שלא זכתה במקום ריאלי, היא רצה לבחירות 2013 כראש מפלגת "כלכלה" שקיבלה פחות מ-2,000 קולות. עוד לפני הקריירה הפוליטית שלה שימשה שמאלוב-ברקוביץ' כמנכ"לית העיתון "וסטי" מבית "ידיעות אחרונות" וכמנכ"לית ערוץ 9.

המינוי של שמאלוב-ברקוביץ' מגיע בסמוך לרגע ההיסטורי של פיצול ערוץ 2 ויציאת קשת ורשת לרישיונות ולשידור מלא של 7 ימים בשבוע. עד כה, למרות שהפיצול אמור לצאת לדרך ביום רביעי הקרוב, עדיין לא הוסדרו כל העניינים החוקיים והפרוצדורליים שאמורים לאפשר אותו, מכיוון שמועצת הרשות השנייה לא כללה מספיק חברים והייתה למעשה משותקת.

כעת, ל"גלובס" נודע כי מועצת הרשות השנייה תתכנס מחר (ב') בבוקר, כשהיא מונה 10 חברים - המינימום הנדרש בחוק ("קוורום") - כדי שתוכל לאשר החלטות. ההגעה למינימום חברים התאפשרה לאחר אישור המינוי של שמאלוב-ברקוביץ' בממשלה, כשבמקביל, פרופ' איילת ברעם-צברי, שהייתה אמורה לפרוש, תישאר כרגע חברת מועצה.

המועצה תתכנס כאמור מחר בבוקר, כשעל הפרק עומדים גם נושאים כמו הפחתת הערבויות לזכייניות (אלה אמורות לרדת מ-45 מיליון שקל כיום ל-10 מיליון שקל בלבד), בדיקת עמידתן במחויבויות העבר ועוד.

שר התקשורת איוב קרא מסר היום: "אני מברך את היו"ר הנבחרת. יוליה שמאלוב-ברקוביץ' נכנסת לתפקיד בזמן היסטורי לענף השידורים: פיצול הערוצים המסחריים, פיקוח על השידורים המסחריים, הרחבת עידן פלוס ועוד. אני בטוח כי היא תלמד את נושאי העניין ובמהירות תוביל ביד רמה את המועצה לקבל החלטות לטובת עם ישראל. נאחל לה הצלחה רבה".