אודי אדירי יחליף את שאול מרידור כמנכ"ל משרד האנרגיה

משמש כיום כסגן הממונה על התשתיות באגף התקציבים באוצר

אודי אדירי / צילום: תמר מצפי
אודי אדירי / צילום: תמר מצפי

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ, הודיע כי ימנה את אודי אדירי למנכ"ל משרד האנרגיה. אדירי יחליף את שאול מרידור, שיתמנה לראש אגף התקציבים במשרד האוצר. המינוי כפוף לאישור הממשלה.

אודי אדירי (40) נשוי ואב לשלושה, החל את דרכו במשרד האוצר לפני כ-12 שנה ומילא שורה של תפקידים באגף התקציבים. בארבע השנים האחרונות משמש אודי כסגן הממונה על התקציבים ואחראי על תחומי התחבורה, האנרגיה, המים, החקלאות ואוצרות הטבע. אודי בוגר תואר ראשון בכלכלה והסטוריה מאוניברסיטת תל אביב, תואר שני בכלכלה מאוניברסיטת תל אביב. במהלך כהונתו של שטייניץ כשר האוצר, נשלח אודי ללימודי תואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת הרווארד.

במהלך תפקידו הוביל אודי ולקח חלק בתהליכים משמעותיים במשרד האוצר ובהם ועדת שישינסקי הראשונה והשנייה, מתווה הגז, קידום החשמל הפרטי בישראל, רפורמה במשק המים לחקלאות, רפורמה בתחבורה הציבורית ובנמלים וקידום תחרות בשווקי המזון הטרי.

ל"גלובס" נודע כי במהלך סוף השבוע ניסה שר האנרגיה, יובל שטייניץ, לשכנע את אודי אדירי לקחת את התפקיד. אדירי ייכנס למשרד האנרגיה בעיתוי מאתגר, בשיא הדיונים על הרפורמה מול חברת החשמל, אותם הוביל שאול מרידור יחד עם מקבילו באוצר, שי באב"ד.

המועמדת הנוספת אליה פנה השר שטייניץ היא סיון דטאוקר ששימשה במשך יותר מעשור כראש המטה של לשכתו. בנוסף, דטקאור שימשה כממלאת מקום של מנכ"ל משרד האנרגיה במשך כמה חודשים וריכזה את נושא מתווה הגז. כיום דטאוקר מכהנת כסמנכ"לית פיתוח עסקי בחברת מוניות "גט".

השר שטייניץ אמר, כי הוא מכיר את אדירי מתקופתו כשר אוצר, את ניסיונו המקצועי העשיר ואת יכולותיו המרשימות בתחום האנרגיה, והוא משוכנע, כי יצליח להיכנס לתפקידו במהירות ובהצלחה לטובת משק האנרגיה בישראל.

שטייניץ הודה למנכ"ל היוצא, שאול מרידור, ובירך אותו על תפקידו החדש, ואמר, כי אין מתאים ממנו לתפקיד החדש, והוא בטוח שכפי שהיה מנכ"ל מצוין שתרם לקידומו של משק האנרגיה, כך הוא בטוח שימלא את התפקיד. "אני גאה בשאול ומודה לו על שנתיים מדהימות ועבודה מסורה במשרד האנרגיה", כך שטייניץ.