מי פתחו סוף שבוע רגוע בהשקת פורום מובילי בילינסון?

וגם: מהו התפקיד החדש של אשת התקשורת של מיילן?

ברכה ליטבק יעל גיט אביבית פלג ומירה הריס / צילום: אביב חופי
ברכה ליטבק יעל גיט אביבית פלג ומירה הריס / צילום: אביב חופי

סיעור מוחות

העיקר הבריאות: מי פתחו סופ"ש רגוע בהשקת פורום מובילי בילינסון?

ביום שישי אירחו והשיקו ידידי המרכז הרפואי רבין את פורום "מובילי בילינסון", שהוא פורום המרכז צעירים הצפויים להוביל את פני הרפואה. עוד בפורום חברים נשות ואנשי היי-טק, משקיעים, אנשי עסקים ורופאים במרכז הרפואי.

הרעיון: לחבר בין סטארט-אפים, מוחות רעננים, משקיעים ובעלי עסקים.

את פני הבאים לאירוע ההשקה שנערך ב"חדר פרטי" בתל-אביב, קיבלו פנחס (פיני) כהן, יו"ר עמותת הידידים; אורלי מסקין, המנכ"לית; וד"ר ערן הלפרן, מנהל המרכז הרפואי רבין.

בשמות המשפיעים: רו"ח ניר זיכלינסקי, בעלי SRI גלובל גרופ; אביבית פלג, סגנית יו"ר ומנכ"לית ינאי פלג ושות', מיזוגים ורכישות; רו"ח דורון קופמן, רו"ח ניר ושלי זיכלינסקי; אורנה ושי דהן, אלדן; ניר שמול, מייסד ומנכ"ל קבוצת שניר נדל"ן; גלית פרבר וניר שרצקי, מנכ"ל משותף באיתוראן; יעל גיט, שותפה ומנכ"לית קרן להב; עו"ד גדעון פישר; עו"ד ברכה ליטבק; ואחרים.

בצוות הרופאים: ד"ר שגיא הרנוף, מנהל המערך לנוירוכירורגיה; פרופ' אירית בכר, מנהלת המערך לעיניים; ד"ר רוני חן, מנהל מחלקת יולדות; פרופ' רינת ירושלמי, מנהלת היחידה לסרטן השד; ד"ר מירה הריס; פרופ' דניאל מימוני, מנהל היחידה לסרטן עור; ד"ר ליאור פרל, קרדיולוג בכיר; ואחרים.

ברכה ליטבק יעל גיט אביבית פלג ומירה הריס / צילום: אביב חופי
 ברכה ליטבק יעל גיט אביבית פלג ומירה הריס / צילום: אביב חופי

התחנה המרכזית

יו"ר ועדת הרכבות הקלות רגיל לביקורות ומגלה שהסוף תמיד טוב

אולי אנחנו עדיין לא מי יודע מה חזקים ברכבות קלות, אבל עובדה זו לא מנעה את בחירתה של ישראל כמארחת הכינוס העולמי ה-65 לרכבות שכאלו.

עשרות בכירים מחברות התחבורה הבינלאומיות הגיעו לבירת ארץ הקודש כדי להשתתף באירוע אותו ארגן בין היתר ערן שכטמן, מנכ"ל קונקט, מפעילת הרכבת הקלה בירושלים.

את הכנס הוביל סטפן לוויש, יו"ר ועדת הרכבות הקלות באיגוד הבינלאומי לתחבורה ציבורית (UITP) ומראשי חברת התחבורה הציבורית האוסטרית. לוויש חשף במקום את תוצאותיו של סקר שדן בצורך ובביקוש להארכות ולשלוחות של קווים קיימים של הרכבות הקלות, הגדלת יכולות הסעת המונים בקווים קיימים, בטיחות וביטחון, חיסכון באנרגיה, וכמובן - בעולם הבא בתחום ונהיגה אוטונומית.

לוויש פרגן לבירת ישראל ואמר כי ירושלים ורחוב יפו בפרט הם דוגמה למערכת מוצלחת של רכבת קלה המשתלבת עם הולכי רגל. הוא הרגיע והסביר כי "שלבי הבנייה בפרויקטי תחבורה ציבורית מקבלים תמיד ביקורת רבה מהציבור. צריך להמתין בסבלנות להפעלה, זמן בו הציבור מקבל חזרה את ההשקעה שלו", ולדבריו הוא "תמיד מרוצה בסוף".

שכטמן דאג לספוג השראה מכמה מהאורחים - גוידו סקוץ, מנכ"ל חברת ההפעלה של הרכבת הקלה בציריך ומולנטיה ספאן, נציגת תכנית האב לתחבורה במוסקבה.

ערן שכטמן, גוידו סקוץ, סטפן לוויש וולנטיה ספאן/ צילום: דנה אלמוג
 ערן שכטמן, גוידו סקוץ, סטפן לוויש וולנטיה ספאן/ צילום: דנה אלמוג

חצתה את הקווים

מהו התפקיד החדש של אשת התקשורת של מיילן?

נינה דוולין, מי שהייתה אחראית על העבודה מול התקשורת בחברת התרופות מיילן, עברה לתפקיד דומה אצל הרגולטור של התעשייה, ה-FDA - רשות המזון והתרופות של ארה"ב.

בדיווחים על הנושא בארה"ב הוזכרה סאגת ה-EpiPen של מיילן - החברה הגיעה בשנה שעברה לפשרה עם הרשויות בארה"ב ושילמה 465 מיליון דולר לאחר שסיווגה את התרופה בסיווג שגוי בתוכניות הביטוח הממשלתיות ולמעשה הרוויחה על חשבון משלם המיסים בארה"ב.

עם זאת, לסיפור יש גם זווית ישראלית מסוימת: מיילן נסחרת בבורסה של ת"א אליה הצטרפה לפני שנתיים, כשניסתה להשתלט השתלטות עוינת על פריגו הדואלית. במסגרת הניסיון הגיעו לישראל בכירי מיילן ובהם דוולין, לשיחות שכנוע עם המוסדיים המקומיים. כשמיילן החלה להיסחר בת"א, דוולין הייתה אחת מבכירי החברה שהתלוותה ליו"ר רוברט קורי בטקס פתיחת המסחר. בסופו של דבר ניסיון ההשתלטות על פריגו נכשל, אך מיילן נשארה להיסחר בבורסה המקומית.

נינה דווליןן/ צילום: תמר מצפי
 נינה דווליןן/ צילום: תמר מצפי

מיוטה באהבה

מושל יוטה מפגין חום רב בישראל

בשבוע שעבר התקבצו על גג משרד עורכי הדין ש. הורוביץ, אנשי המשרד יחד עם אורחיהם - משלחת אנשי ונשות עסקים וחברי סנאט מיוטה ובראשם מושל יוטה, גריי הרברט. המטרה: קידום שיתוף-פעולה וחימום קשרים.

ואלה אכן התחממו - הרברט טען כי קיים דמיון בין שתי המדינות, ובעיקר במוסר העבודה, ערכי המשפחה, הדומננטיות של הדת והחזון הטכנולוגי. הרברט אך הצהיר שאם יוטה נחשבת לתקווה של ארה"ב, ישראל היא לא פחות מאשר התקווה של המזרח התיכון.

עו"ד אלקס הרטמן, שותף בכיר בש. הורוביץ, התייחס גם הוא לאותם קווי דמיון, אולם אחד ההבדלים הברורים שניכרו, היו דווקא בעובדה שהאורחים שהיו חנוטים בעניבות וחליפות (וכמוהם גם המארחים) לא היו ערוכים לחום. כמה מחברי המשלחת ביקשו ממארחיהם רשות להוריד את הג'קט (עוד צד לא ישראלי במיוחד), כאשר מי שנתן את האות להתחיל, היה הרברט עצמו.

אלקס הרטמן / צילום: דקלה עברי פרדנוי
 אלקס הרטמן / צילום: דקלה עברי פרדנוי

האתגרים של מולכו

למי פרגן יועצו הפורש של ראש הממשלה?

בחמישי בערב, יום לאחר שעו"ד יצחק מולכו, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע על התפטרותו, הגיע היועץ הפורש לתערוכת "אתגרים ארט" של עמותת אתגרים, הפועלת לשיקום, שילוב והעצמה של אנשים עם מוגבלויות, באמצעות פעילויות ספורט אתגרי בטבע.

מולכו הגיע למקום יחד עם רעייתו שלומית ובעיקר פרגן לבתו, האמנית הדר וולרו, שהציגה מספר עבודות בתערוכה ואף מכרה שתיים מהן, בכמה מאות דולרים. סך הכל נמכרו כמחצית מ-150 העבודות שהוצגו במקום, כאשר אלו נבחרו על-ידי מירי בן משה ונציה, אוצרת התערוכה והאוסף של הפניקס חברה לביטוח.

מלבד מולכו הגיעו לפתיחה גם ד"ר ציפי לנדאו, יו"רית הוועד המנהל של המוזיאון, ובעלה איש העסקים יגאל לנדאו; חנה פרי-זן, יו"רית פעילים שוקי הון ובעלה בני; יאיר המבורגר, יו"ר איגוד חברות הביטוח ורעייתו אילנה; אבי ברגר, יו"ר עמותת "אתגרים" ושותף-מנהל לשעבר ב-PWC; ואחרים.

יצחק מלכו ואבי ברגר / צילום: עמותת אתגרים
 יצחק מלכו ואבי ברגר / צילום: עמותת אתגרים