אושרה תכנית מתאר לטירה: תוספת 9,000 דירות ושטחי מסחר

נכון להיום מונה אוכלוסיית העיר כ-26.5 אלף איש וכ-3,500 יחידות דיור בנויות ■ עוד מסמנת התכנית הרחבה משמעותית של אזור התעסוקה הממוקם בין כביש 6 וכביש 444 ואף מתייחסת להקמה עתידית של תחנת רכבת

חוקי התכנון והבניה/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
חוקי התכנון והבניה/ צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז שבמנהל התכנון, אישרה תכנית מתאר כוללנית לעיר טירה. התכנית כוללת תוספת של כ-9,000 יחידות דיור, תוספת של כ-216 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, תוספת של כ-48 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר, תוספת של כ-275 אלף מ"ר למוסדות ציבור. מדובר בתכנית מתאר שעתידה לתת מענה לצרכי היישוב עד שנת 2030. נציין כי על פי נתוני הרשות המקומית, נכון להיום מונה אוכלוסיית העיר כ-26.5 אלף איש וכ-3,500 יחידות דיור בנויות. כך, התוספת שתתאפשר בעקבות אישור תכנית המתאר מהווה הגדלה משמעותית מאוד לעיר ולהיקף יחידות הדיור הקיים בשטח.

תכנית המתאר מסמנת את הבינוי האפשרי החדש בהיקף השטח הבנוי הקיים של העיר וקובעת מתחמים בעיר שבהם יוכנו תכניות מפורטות. עוד מסמנת התכנית הרחבה משמעותית של אזור התעסוקה הממוקם בין כביש 6 וכביש 444 ואף מתייחסת להקמה עתידית של תחנת רכבת במסגרת פרויקט המסילה המזרחית. בכל הנוגע לפתרונות תחבורה, התכנית מציעה וקובעת דרך ראשית עירונית שעוטפת בצורת טבעת את כל העיר ומתחברת לכל היציאות מהעיר. כמו כן, דרך 554 (היציאה הדרום מערבית של העיר), הכלולה בתמ"א 3 (תכנית מתאר ארצית לדרכים) מסומנת כאופציה תחבורתית עתידית העוקפת את טירה ממערב וכוללת אפשרות לחיבורים נוספים לטירה. בנספח התחבורה הציבורית לתכנית מוצעים בין היתר קווי תחבורה ציבורית שיחוברו לתחנת הרכבת העתידית על המסילה המזרחית. התכנית קובעת הוראות להקמת מסוף תחבורה משולב של אוטובוסים ורכבת כחלק מתחנת הרכבת המוצעת.

התוכנית נערכה בהובלת מנהל התכנון בשיתוף עם לשכת תכנון מחוז מרכז, עיריית טירה ומשרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים, ותוכננה על ידי צוות תכנון רב תחומי בראשות האדריכל דסמונד קפלן אדריכלים.

"מדובר בתכנית חשובה שנותנת מענה עבור אוכלוסיית העיר על ידי תוספת משמעותית של יחידות דיור חדשות", כך אמרה יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, שירה ברנד, "שטחי התעסוקה החדשים בשילוב תחנת הרכבת החדשה, יהוו מנוף כלכלי שיסייע בחיזוק וצמיחת היישוב".