מבני תעשיה תמכור מניות כלכלית ירושלים בלפחות 84 מיליון ש'

תעמיד למכירה 3.4% ממניות כלכלית שבידיה בהנחה של כ-2% על מחיר השוק, כדי לחזק את ההון העצמי ולהקטין את המינוף בחברות שבקבוצה

דוד זבידה / צילום: תמר מצפי
דוד זבידה / צילום: תמר מצפי

קבוצת הנדל"ן כלכלית ירושלים  ממשיכה במהלכים לחיזוק ההון העצמי ולהקטנת המינוף בחברות השונות בקבוצה. אמש דיווחה כלכלית ירושלים כי החברה הבת, מבני תעשיה , תוביל מהלך למכירת מלוא מניות כלכלית ירושלים שברשותה תמורת סכום של לפחות 84 מיליון שקל. את המהלך מוביל דודו זבידה, שמחזיק בתפקיד המנכ"ל בשתי החברות.

מבני תעשיה מחזיקה כיום ב-8.9 מיליון מניות של כלכלית ירושלים, המהוות כ-3.4% מהון המניות של החברה האם (3% בדילול מלא). אתמול בערב פרסמו שתי החברות הצעת מכר למניות אלו במחיר מינימום של 9.2 שקל למניה, המשקף הנחה של 2.2% על המחיר בו חתמה מניית כלכלית ירושלים את המסחר אתמול. זאת לאחר שהמניה הוסיפה לערכה 18% בשנה האחרונה.

כלכלית ירושלים מחזיקה ב-68.3% ממניות מבני תעשיה, כך שההחזקה של מבני תעשיה ב-3.4% מכלכלית ירושלים היא החזקה צולבת, שאינה תורמת דבר להתפתחות הפעילות העסקית של הקבוצה. בנוסף, מדובר במניות שרכשה מבני תעשיה לפני מספר שנים, כאשר מניית כלכלית ירושלים נסחרה ברמות מחיר גבוהות בהרבה מאלו הנוכחיות, ולכן היא הסבה לה הפסד חשבונאי כבד של כ-264 מיליון שקל, שכבר הוכר בספרים.

הבונוס: הכרה בהפסד לצורכי מס

אלא שלמרות ההפסד החשבונאי וההכרה בספרים, לא יכלה עד כה מבני תעשיה להכיר בהפסד גם לצורכי מס, מאחר שמניות כלכלית ירושלים נותרו עדיין ברשותה. כך, שלאחר המכירה כעת, תוכל החברה לקזז הפסד זה עם רווחים שצברה עסקאות אחרות כדוגמת מימוש נכסים, ולצמצם את התשלומים לרשויות המס.

מכירת המניות תתבצע באמצעות מכרז על מחיר המניה. המכרז החל הבוקר ויסתיים מחר ב-17:30, כלומר לאחר סגירת המסחר בבורסה בת"א. 

כלכלית ירושלים הפכה בשבוע שעבר באופן רשמי לחברה בשליטת הציבור. הקבוצה, שנשלטה בעבר בידי איש העסקים אליעזר פישמן, מציגה מאז יום רביעי האחרון דירקטוריון הכולל תשעה חברים, מתוכם חמישה דירקטורים עצמאיים ורק ארבע המייצגים את שני בעלי המניות הגדולים בחברה - לעומת שוויון 4:4 קודם לכן. מצב כזה אמור להבטיח כי החלטות שמקבל הדירקטוריון ונושאים שבהם הוא עוסק, ייצגו את טובתם של כלל בעלי המניות של החברה.

בעל המניות המרכזי בחברה הוא דוד פורר, שמחזיק בכ-25% מזכויות ההצבעה. בנוסף אליו, מחזיקה חברת הנדל"ן סאמיט של זוהר לוי ב-8% מזכויות ההצבעה, כך שכ-67% מזכויות ההצבעה בכלכלית מוחזקות כיום בידי גופים מוסדיים ומשקיעים מקרב הציבור.