מאגף תקציבים לרמ"י: יאיר פינס ימונה למשנה למנהל

פינס ימונה לראש החטיבה העסקית והמשנה למנהל רשות מקרקעי ישראל ■ ההחלטה קיבלה את אישור שר האוצר משה כחלון

יאיר פינס / צילום: איל יצהר
יאיר פינס / צילום: איל יצהר

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, יאיר פינס ימונה לראש החטיבה העסקית והמשנה למנהל רשות מקרקעי ישראל. כך אישר שר האוצר משה כחלון את החלטת ועדת המכרזים אשר בראשה עמד מנהל הרשות, עדיאל שימרון . "גלובס" דיווח בחודש שעבר כי פינס בין המתמודדים הסופיים על התפקיד הבכיר.

פינס ימלא את מקום מנהל הרשות בהעדרו ויהיה ממונה על מטה ואגפי החטיבה העסקית ויהווה הגורם המקצועי הבכיר ברשות בנושאי התכנון, הפיתוח, השיווק וההקצאה של מקרקעי ישראל.

פינס, מתגורר בעיר מודיעין, נשוי ואב לארבעה, החל את דרכו במשרד האוצר לפני כ-11 שנים ומילא שורה של תפקידים באגף התקציבים. בשלוש וחצי שנים האחרונות שימש כסגן הממונה על התקציבים לתחומים החברתיים בנושאי חינוך, בריאות, רווחה ותעסוקה. במסגרת תפקידו הוביל מספר שינויים מבניים כגון פתיחת תוכנית חסכון לכל ילד מקצבאות הילדים, חוק צינון רופאים בין הרפואה הציבורית לרפואה הפרטית, התוכנית לשילוב ערביי ישראל בכלכלה ועוד.

בתפקידו הקודם באגף התקצבים ריכז פינס את תחומי המקרקעין והתכנון והיה אחראי על תקציב הפיתוח של רשות מקרקעי ישראל ועל יישום הרפורמה ברשות. כמו כן, ריכז את גיבוש המדיניות בתחום התכנון והמקרקעין לרבות הקמת הותמ״ל והוביל את הסדרי המקרקעין מול משרדי הממשלה, רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות.

פינס בוגר תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במשפטים, שניהם מאוניברסיטת בר-אילן.

שר האוצר משה כחלון אמר: "יאיר הוא המינוי הנכון למשימות העומדות בפני שוק הדיור בשנים הקרובות. אני בטוח שהוא יתרום מניסיונו הרב, מכישרונו וממרצו ליישום תוכנית הדיור הממשלתיות ולטיפול בשוק הדיור המורכב בישראל. ומאחל לו הצלחה רבה בתפקיד החדש".

מנהל רשות מקרקעי ישראל עדיאל שימרון הוסיף: "ניסיונו של יאיר, הישגיו במגזר הציבורי והכרותו העמוקה עם התחום המקרקעין הביאו אותנו למסקנה כי יאיר הינו המועמד המתאים ביותר להתמודדות עם האתגרים המקצועיים העומדים בפני רשות מקרקעי ישראל בשנים הקרובות".