המשטרה: להאריך את הרחקת מזכיר קצא"א דוד שרן מעבודתו

שרן חשוד, במסגרת תיק הצוללות, כי קיבל מעד המדינה מיקי גנור שוחד בהיקף של עשרות אלפי שקלים ■ המשטרה: יש חשש ששרן ישבש את החקירה

המשטרה מבקשת כי דוד שרן, מזכיר קצא"א, החשוד בפרשת הצוללות, ימשיך להיות מורחק מעבודתו. בדיון שנערך הבוקר (ה') בבית המשפט ביקשה המשטרה להאריך את הרחקתו של שרן בחודש נוסף. השופטת עינת רון תחליט האם להיענות לבקשה.

במהלך הדיון אמרה נציגת המשטרה כי יש חשש ששרן ישבש את החקירה. "מדובר בתיק מורכב הדרך לחקר האמת ארוכה, מפותלת ורחוקה מלהסתיים בקרוב. ההרחקה נדרשת על-מנת למנוע שיבוש חקירה מצידו של שרן", אמרה החוקרת.

שרן, שהיה ראש מטה משרד ראש הממשלה, חשוד בלקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע. שרן הועסק בלשכת נתניהו מסוף 2014 ועד אמצע שנת 2016, לאחר שכיהן כמזכיר קצא"א. עוד לפני כן הוא עבד עם השר יובל שטייניץ, כשזה שימש שר האוצר. לפני פרישתו מלשכת ראש הממשלה, שרן אמור היה להתמנות לתפקיד נוסף בלשכת נתניהו, אך בסופו של דבר פרש מהלשכה וחזר לעבודתו הקודמת.

שרן חשוד כי קיבל מעד המדינה מיקי גנור, שהיה נציג יצרנית כלי השיט הגרמנית, שוחד בהיקף של עשרות אלפי שקלים באמצעות היועצים האסטרטגיים וצחי ליבר נתן מור, ובתמורה פעל לקידום האינטרסים של גנור וטיסנקרופ בעסקאות.

היום הובא שרן להארכת מעצר.