התנאים הנדיבים של כאל לשופרסל במועדון המשותף נחשפים

בין שתי החברות נחתם ההסכם לתפעול מועדון משותף, ובמסגרתו אם המועדון יצליח ויעמוד ביעדים מסוימים - כאל תשלם לשופרסל בונוס של עד 70 מיליון שקל

שופרסל דיל / צלם: אריאל ירוזלימסקי
שופרסל דיל / צלם: אריאל ירוזלימסקי

כפי שפורסם בסוף השבוע באתר "גלובס", שופרסל וחברת כרטיסי האשראי כאל חתמו על הסכם למועדון כרטיסי אשראי חוץ-בנקאי. כאל תחליף את לאומי קארד שניהלה את המועדון בעשור האחרון, והיא חתמה עם שופרסל על הסכם לתפעול המועדון עד לסוף שנת 2027, ולאחר מכן יוארך ההסכם בכל פעם לתקופה של שנתיים, בכפוף להסכמות בין שני הצדדים.

היום (א') הודיעה שופרסל  על חתימת ההסכם ופרסמה מספר פרטים מתוכו, מהם עולה כי כאל אכן הגישה הצעה מאד נדיבה בכדי לזכות בתפעול המועדון.

כך למשל, כאל התחייבה לשלם לשופרסל בונוס שעשוי להגיע ל-70 מיליון שקל אם המועדון יעמוד ביעדים מסוימים. לפי ההסכם' בתום השנה הרביעית והשמינית להסכם תשלם כאל לשופרסל סכום של עד 35 מיליון שקל בכל שנה, אם המועדון יעמוד ביעדים מסוימים (מספר כרטיסים, מחזור עסקאות והיקף תיק אשראי).

עוד נציין כי המעבר של שופרסל מלאומי קארד כרוך בסיכון, שכן החברה תצטרך להחתים מחדש את כל חבריה. בכדי לגדר את הסיכון' שופרסל הגיעה להסכמות עם כאל כי במהלך השנים 2018-2020, שהן שנות המעבר מכרטיסי לאומי קארד לכאל, במקרה שהכנסות שופרסל פיננסים יירדו מתחת ל-65 מיליון שקל, כאל תפצה את החברה בפער. כלומר, אם ההכנסות יעמדו למשל על 60 מיליון שקל בשנת 2018, כאל תשלם לחברה כ-5 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2019. 

המעבר של שופרסל מלאומי קארד לכאל נחשב לרעידת אדמה בעולם המועדונים החוץ-בנקאיים. כרטיס האשראי המשותף של שופרסל ולאומי קארד נחשב לאחד מהכרטיסים החוץ-בנקאיים הגדולים בישראל. הוא החל לפעול ב-2006, ונתח השוק שלו בתחום כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים עומד על כ-17%. נכון לסוף דצמבר ישנם 505 אלף כרטיסים פעילים של המועדון, ו-22% מהמכירות ברשת שופרסל מתבצעות באמצעות כרטיס זה. הרווח התפעולי של המועדון עמד אשתקד על 47 מיליון שקל.