מחיר למשתכן: נסגרו מכרזים לבניית 1,597 דירות מוזלות

היום פורסמו תוצאות של 6 מכרזים במסלול מחיר למשתכן ביישובים באר-יעקב, נתניה, צפת, בית שמש, קריית ביאליק ועפולה ■ מלבד המכרז בבאר-יעקב בו הוכרזו זוכים בכל המתחמים - בכל שאר היישובים נרשמה מגמה מעורבת בכל הנוגע להצעות קבלנים והכרזות הזכייה

מחיר למשתכן בלוד / צילום: אמיר מאירי
מחיר למשתכן בלוד / צילום: אמיר מאירי

מגמה מעורבת במכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בשבועות האחרונים. משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל פרסמו היום (ד') תוצאות של 6 מכרזים במסלול מחיר למשתכן ביישובים באר-יעקב, נתניה, צפת, בית שמש, קריית ביאליק ועפולה.

נציין כי מלבד המכרז הבאר-יעקב בו הוכרזו זוכים בכל המתחמים שיצאו למכרז, בכל שאר היישובים נרשמה מגמה מעורבת בכל הנוגע להצעות קבלנים והכרזות הזכייה, זאת על אף שחלק מהמכרזים פורסמו באזורי ביקוש מובהקים כמו נתניה למשל. בסך-הכול שווקו בהצלחה 1,597 דירות מוזלות ו-1,803 דירות מוזלות נותרו על המדף.

בבאר-יעקב, מדובר בשני מגרשים שיצאו למכרז המאפשרים בניית 477 דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן לצד 53 דירות למכירה בשוק החופשי. בשני המגרשים זכתה חברה אחת, ארזי הנגב ייזום ובנייה. על-פי נתוני משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון, תוצאות המכרז משקפות מחיר מוזל לדירה שעתיד לעמוד על החל מכ-942 אלף שקל לדירה בשטח 85 מ"ר והחל מכ-1.08 מיליון שקל לדירה בת 100 מ"ר. מחיר זה כולל את חישוב שטחי המרפסת, חניה ומחסן וגם את מרכיב המע"מ.

עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד עוד טרם התכנון המפורט, והמחירים עשויים להיות שונים בשלב מאוחר יותר. הדירות החדשות ייבנו במתחם י"ב בעיר הממוקם מדרום לרחוב הרב משה שמואל שפירא, מצפון מערב לדרך מספר 4313 וממזרח לרחוב קרן היסוד. במכרז זה אין מענק לזכאי מחיר למשתכן.

בנתניה, פורסמו 3 מתחמים שונים למכרז בשכונת עין התכלת, אולם רק שניים מהם נסגרו בהצלחה ומגרש נוסף לבניית 60 יחידות דיור בסך-הכול (48 מהן מוזלות) נותר ללא הצעות. בשני המגרשים האחרים זכתה חברת ציון ברגה ובניו עיר ימים. החברה תוכל לבנות 267 דירות מוזלות ועוד 67 דירות למכירה בשוק החופשי. על-פי נתוני משרדי האוצר ומשרד הבינוי והשיכון, תוצאות המכרז משקפות מחיר של החל מכ-1.45 מיליון שקל לדירה בת 85 מ"ר והחל מכ-1.68 מיליון שקל לדירה בת 100 מ"ר. מחיר זה כולל את חישוב שטחי המרפסת, חניה ומחסן וגם את מרכיב המע"מ.

עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד עוד טרם התכנון המפורט והמחירים עשויים להיות שונים בשלב מאוחר יותר. גם במכרז זה אין מענק לרוכשים.

בצפת פורסם מכרז שכלל 7 מגרשים שונים אולם רק שני מגרשים נמכרו בהצלחה ליזמים וקבלנים והשאר ישובו לשיווק חוזר. מדובר ב-432 יחידות דיור שנותרו על המדף (215 מתוכן דירות מוזלות והשאר למכירה בשוק החופשי). בשני המגרשים זכו כמה חברות במשותף: מפעלי ארזים (ח.ד.י.ר) יזמות ובנייה בע"מ, משה חדיף בנין והשקעות בע"מ, סקאי מרום קום בע"מ, שיוכלו לבנות בשכונת מצפה הימים 190 יחידות דיור חדשות בסך-הכול, 95 מהן דירות מוזלות והשאר דירות למכירה בשוק החופשי.

על-פי נתוני משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, תוצאות המכרז משקפות מחיר דירה מוזלת שיעמוד על החל מכ-652 אלף שקל לדירה בשטח 85 מ"ר והחל מכ-765 אלף שקל לדירה בת 100 מ"ר. מחירים אלה כוללים את המענק בסך 60 אלף שקל לו זכאים זוכי מחיר למשתכן. בנוסף, מחיר זה כולל את חישוב שטחי המרפסת, חניה ומחסן וגם את מרכיב המע"מ. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד עוד טרם התכנון המפורט והמחירים עשויים להיות שונים בשלב מאוחר יותר.

מכרז נוסף נסגר בבית שמש וגם בו רק מחצית מהמגרשים שיצאו למכרז נמכרו בהצלחה. מדובר ב-5 מגרשים שנותרו לשיווק חוזר ו-5 מגרשים אחרים בהם זכו החברות אי. אס. איי אחזקות (שזכתה בשני מגרשים), שערי בית שמש, מוריס אגבבה קבלן בנין וא.פ.י. נתיב מפעלי בנייה. מדובר במכרזים המתייחסים לשכונת ד' 3 בבית שמש במתחם ששווק כמתחם בעל צביון חרדי.

החברות הזוכות יוכלו לבנות 545 יחידות דיור מוזלות לזכאי מחיר למשתכן בסך-הכול ועוד 233 יחידות דיור למכירה בשוק החופשי. על-פי נתוני משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר תוצאות המכר משקפות מחיר לדירה מוזלת שיעמוד על החל מכ-840.8 אלף שקל לדירה בת 85 מ"ר והחל מכ-974.7 אלף שקל לדירה בת 100 מ"ר. גם כאן מחיר זה כולל את חישוב שטחי המרפסת, חניה ומחסן וגם את מרכיב המע"מ. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד עוד טרם התכנון המפורט והמחירים עשויים להיות שונים בשלב מאוחר יותר.

מכרז נוסף שנסגר מתייחס למתחם בקריית ביאליק, שם מתוך 5 מגרשים רק אחד נמכר בהצלחה. החברה הזוכה במתחם זה היא חברת י.ח. דמרי שתוכל לבנות 154 דירות מוזלות לזכאים לצד 154 דירות למכירה בשוק החופשי. על-פי נתוני משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון, המחיר שהציע הקבלן במכרז משקף מחיר של החל מכ-881.3 אלף שקל לדירה בת 85 מ"ר והחל מכ-1.02 מיליון שקל לדירה בת 100 מ"ר. גם כאן מחיר זה כולל את חישוב שטחי המרפסת, חניה ומחסן וגם את מרכיב המע"מ.

עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד עוד טרם התכנון המפורט והמחירים עשויים להיות שונים בשלב מאוחר יותר. נאות אפק היא שכונת מגורים חדשה במזרח קריית ביאליק, והבנייה בה תתבצע משני צדי כביש עוקף הקריות. השכונה ממוקמת ממזרח לשכונת צור שלום ועד לנחל נעמן.

המכרז האחרון שנסגר בהצלחה מתייחס למורדות עפולה עילית. במכרז כלל 7 מגרשים שונים אך בסופו של דבר רק לאחד מהם הוגשה הצעה. במגרש זה זכתה חברת א.י. אדיר יעקב שמשון שתוכל לבנות 59 דירות מוזלות לצד 39 דירות למכירה בשוק החופשי . על-פי נתוני משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר, תוצאות המכרז משקפות מחיר של החל מכ-568.7 אלף שקל לדירה בשטח 85 מ"ר והחל מכ-666.9 אלף שקל לדירה בשטח 100 מ"ר. מחיר זה כולל גם מענק בגובה 40 אלף שקל לזכאים. בנוסף, מחיר זה כולל את חישוב שטחי המרפסת, חניה ומחסן וגם את מרכיב המע"מ.

עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד עוד טרם התכנון המפורט והמחירים עשויים להיות שונים בשלב מאוחר יותר.