אייפון? זה למתחילים; הטכנולוגיה של חובבי ההארד-קור

טלפון לגיימרים רציניים, שעון חכם לנשים, נעלי היי-טק ועוד הפתעות טכנולוגיות לסתיו

החודשיים האחרונים של השנה הם תקופת הפוטו-פיניש של המשווקים ויצרני הגאדג'טים. לצד מבצעי ניקוי מלאים ומדפים מסורתיים כמו בלאק פריידי, סייבר מנדיי ודומיהם, מתחילים עשרות מיליוני לקוחות לתור אחרי מתנות פוטנציאליות לכריסמס, או עבור מתנות לעצמם. גם עונת הסתיו של 2017 לא מכזיבה, ומציעה שלל אפשרויות טכנולוגיות.

DKNY: שעון חכם לנשים

בעוד שהשעונים החכמים ממשיכים לכבוש את הלב ואת פרק היד של גברי העולם, הצלחתם בשוק הנשי מוגבלת. אחת הסיבות לכך היא הממדים הגדולים של השעונים והעיצובים שלהם. את המחסום הזה מנסים לפרוץ כיום כמה מותגי אופנה וסגנון חיים ואחד מהם הוא DKNY שמשיק את סדרת השעונים החכמים Minute.

השעונים החדשים מציעים את הביצועים המקובלים בז'אנר ובראשם קשר בלוטות' אלחוטי עם הסמארטפון שמודיע באמצעות ויברציות על כניסתן של שיחות, הודעות טקסט ועוד. השעון מכיל חיישנים למעקב אחרי הפעילות הפיזיות ואחרי איכות השינה בלילה ומאפשר לשלוט מרחוק בטלפון באמצעות לחיצה על כפתור לצורך בחירת פס קול מוזיקלי, שינוי עוצמת הקול ואפילו צילום עצמי מרחוק. בניגוד לשעונים חכמים רבים הוא מכיל סוללה שאינה דורשת טעינה.

לצד הנשי אחראי עיצוב אופנתי, שכולל אפשרות להחלפה מהירה של רצועות אופנתיות מעור או ממתכת מוזהבת ומוכספת. המחירים נגישים יחסית ומקבילים לאלה של שעוני אופנה מקוריים עם טווח שנע בין 155 ל-175 דולר בארה"ב.

רייזרפון: מעבד איתני

בשעה שההמונים צובאים על חנויות אפל וסמסונג במטרה להזמין לעצמם אייפון X או נוט 8 לכריסמס, מחפשים לעצמם חובבי ההארד-קור אופציות ייחודיות יותר. אחת מהן היא הסמארטפון הראשון של מותג הגיימרים Razer , שנקרא בפשטות רייזרפון והושק בשבוע שעבר. מטרת החברה הייתה לייצר טלפון עם ממדים ומשקל מקובלים, אבל עם חומרה שמאפשרת גם לגיימרים רציניים ליהנות מחוויות משחק ברמה גבוהה.

החלק החשוב ביותר במפרט הרייזרפון הוא מסך 5.72 אינץ' ברזולוציה גבוהה, שמציע - לראשונה בעולם הסמארטפונים, לטענת החברה - טכנולוגיה המכונה אולטרה-מושן בתדר 120 הרץ. הטכנולוגיה הזו מחליקה את התנועה, בתיאום עם המעבד הגרפי של הטלפון, מונעת שיבושי פיקסלים ומאיצה את זמן התגובה והרענון בדומה למסכים נייחים איכותיים.

החברה לא זנחה את תחום האודיו והיא מציעה מעבד קולי בטכנולוגיית ATOMS של דולבי, עם רמקולים קדמיים ושני מגברים ייעודיים. למי שרוצה לחבר את הטלפון למערכת האודיו הביתית שלו או לאוזניות גיימרים רציניות מציע הטלפון חיבור אודיו של 24 ביט באמצעות USB מדור אחרון. המעבד הראשי הוא הסנאפדרגון 835 האימתני של קוואלקום ויש גם זיכרון RAM מובנה של 8 ג'יגה ותכנון תרמי מיוחד להפחתת חום.

כחלק מהחבילה החברה מבטיחה נגישות למשחקים של השמות הגדולים של עולם הגיימרים, שמותאמים ייעודית לפעולה "טלפונית" בקצב של עד 120 פריימים לשניה. היצע הטלפונים מוגבל כרגע בכמויות והמחירים, אם תצליחו להשיג, נעים בין כ-700 דולר בארה"ב ל-750 יורו באירופה.

אבטחה ביתית: אלקסה שומרת

בעוד שבישראל מהפכת הבית החכם עדיין אינה עממית ונגישה, בארצות הברית היא מתקדמת במהירות. דוגמה אחת מספקת מערכת האבטחה הביתית החדשה של חברת Honeywell , שמיועדת להשתלב מבראשית עם שירות הבית החכם אלקסה של אמזון.

המערכת כוללת יחידת בסיס אלחוטית עם מצלמה באיכות 1080P, שמכסה זווית של 145 מעלות. תוכנה, עם אפשרות לשדרוג מרחוק, מציעה יכולות של זיהוי פנים ו"דחיפה" של הודעות דרך האינטרנט שמבשרת לבעלים מרחוק על הגעת הילדים הביתה מבית הספר, למשל, או תנועות של אנשים ספציפיים בתוך הבית (צוות הניקיון, למשל). לחלופין ניתן לבצע מעקב בזמן אמת אחר הנעשה באמצעות אפילקציה בסמארטפון. שדרוג עתידי של התוכנה, שמתוכנן לשנה הבאה, יאפשר ניתוח של קולות מהסביבה וזיהוי מקורותיהם - סירנות, נביחות, מוזיקה מהשכנים ועוד.

ליחידת הבסיס יש אינטגרציה מלאה עם שירות אלקסה ודרכו היא מאפשרת לבעל הסמארטפון לשלוט מרחוק במכשירים ביתיים אחרים, שמחוברים לרשת, כמו מערכות אודיו-וידאו, תאורה ביתית וכדומה. באגף האבטחה מתוכננת המערכת להתחבר למספר חיישני תנועה, עשן וכדומה ואפילו לשמש בתור "מצלמת בייביסיטר". החברה משווקת את המכשיר עם גיבוי של 24 שעות הקלטה בענן, ובעתיד הגיבוי יורחב לשלושה ימים.

בשלב הראשון משווקת המערכת במחיר מוזל לתומכים בפרוייקט הפיתוח שלה באתר מימון ההמונים אינדיגוגו ובתחילת השנה הבאה היא תצא לשוק ההמוני ב-499 דולר, כולל חיישנים לדלתות ולחלונות.

פורשה דיזיין "באונס": נעלי היי-טק

"נעלי היי-טק" הן כיום אופנה חוצת גבולות, שמושכת אליה לא רק ספורטאים מקצועיים אלא גם חובבי גאדג'טים ועיצובים ייחודיים ובעלי ממון שוחרי סמלי מעמד. בתי העיצוב העיליים קופצים על העגלה ואחד מהם הוא פורשה דיזיין - אגף העיצוב התעשייתי של קבוצת פורשה.

ליין הנעליים הייחודי של פורשה כולל כרגע שלוש סדרות דגמים. המעניינות (והיקרות) שבהן הן נעלי ריצה שפותחו בשיתוף עם אדידס ומכונות BOUNCE S4. ייחודן לא רק באריג החיצוני בעל צורה תלת ממדית מעניינת אלא גם, ובעיקר, מבנה יוצא הדופן של הסוליה. תכנונו, כך נטען, מאמץ עקרונות הנדסיים דומים לאלה של המתלים במכוניות ספורט.

הסוליה, סליחה "מערכת המתלים", כוללת לוחית פחמן והמבנה שלה אוגר ומגביר את האנרגיה ואמור לשגר קדימה את הרגל בתנועה חלקה, לבלום זעזועים ולהעניק יציבות. כל זה בסכום צנוע של 400 יורו באדום, כחול ושחור.

לא מספיק טכני? בקולקציית הנעליים החדשה של פורשה דיזיין יש גם מוקסינים לגבר, או "נעלי נהיגה" כפי שמעדיפים לכנות אותם בחברה, שבהם משולב בנדיבות אריג סיבי פחמן. האריג הזה הפך בשנים האחרונים מחומר גלם תעשייתי לסוג של הצהרת אופנה.

הנעליים, מסדרת בוורלי הילס, משלבות את האריג הזה בגוף הנעל לטובת גמישות, חסינות, הפחתת משקל וכמובן, פוזה. הסוליה עשויה מגומי מקובל והמחיר כ-300 יורו.