סאני ממשיכה ליהנות מהפופולריות של סמסונג S8: זינקה פי 4

זינוק של קרוב לפי 4 ברווח הרבעוני ל-15 מיליון שקל ■ מניית סאני מובילה את טבלת התשואות בבורסה המקומית בשנה האחרונה, אחרי זינוק של 460%, המשקף לחברה שווי נוכחי של 520 מיליון שקל

יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי
יעקב לוקסנבורג / צילום:תמר מצפי

הפופולריות של מכשירי הסלולר של סמסונג מסדרת S8, שהושקו בחודשים האחרונים, ממשיכה לתמוך בתוצאותיה הכספיות של היבואנית הרשמית שלהם בישראל, סאני תקשורת , שרווחיה לרבעון השלישי של השנה הוכפלו כמעט פי ארבעה ל-15 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום רבעוני נהנתה סאני משיפור של 17% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-268 מיליון שקל - וזאת בהשפעת העלייה במכירות הסמסונג S8, בהשוואה למכירות מכשירי סמסונג S7 שנרשמו ברבעון המקביל של 2016.

בסאני מדווחים כי מאז השקת המכשיר במאי ועד סוף ספטמבר, היקף המכירות של ה-S8 גדל ב-15% ביחס למכשירי ה-S7, שהתחילו להימכר כבר במארס 2016. מחירי המכירה של סמסונג S8, מדווחת סאני, "שיקפו את הפחתת מסי הקנייה, ולפיכך נמכרו לציבור במחירים נמוכים ביחס למכשירי הפרימיום בשנים קודמות". הפחתת המסים, כחלק מהחלטת שר האוצר, משה כחלון, מאפריל האחרון, תמכה גם היא בעלייה במכירות.

העלייה במכירות באה לידי ביטוי באופן מובהק לקראת סיום הרבעון השלישי. בחמשת הימים האחרונים של ספטמבר, עם התחלת מכירות מכשיר הגלקסי NOTE 8, נמכרו כ-9,200 מכשירים בהיקף כולל של כ-28 מיליון שקל. בחודש שעבר עדכנה סאני כי מכירות ה-NOTE 8 הגיעו לכ-18 אלף מכשירים, בהיקף כספי כולל של כ-55 מיליון שקל.

סאני נהנתה גם מצמיחה במכירות של חלפים, אביזרים ושירות, כשלצד השיפור בפעילות השוטפת, מה שמשך את רווחיה כלפי מעלה, היא שחיקת הדולר ביחס לשקל - שתמכה בשורה הגולמית והתפעולית. כמו כן, החברה נהנתה מצמצום הוצאות המימון שלה.

המגמה הרבעונית ממשיכה את הכיוון שהציגה סאני מוקדם יותר השנה, ובסיכום שלושת הרבעונים האחרונים רווחיה עלו ב-185% ל-38 מיליון שקל, אחרי עלייה של 20% בהכנסות, שהצטברו ל-828 מיליון שקל. הונה העצמי מסתכם כיום ב-154 מיליון שקל, ובקופתה מזומנים בהיקף של 57 מיליון שקל. כמו כן, יש לה התחייבויות שוטפות בסך 160 מיליון שקל והתחייבויות לטווח ארוך של 125 מיליון שקל.

על רקע השיפור בתוצאותיה, מניית סאני מובילה את טבלת התשואות בבורסה המקומית בשנה האחרונה, אחרי זינוק של 460%, המשקף לחברה שווי נוכחי של 520 מיליון שקל.

היום נסחרה המניה בירידות קלות. מניית לפידות קפיטל, שבאמצעותה מחזיק היו"ר יעקב לוקסנבורג (לוקסי) בשליטה בסאני, הסתפקה בשנה האחרונה בעליות של כ-110%, לשווי נוכחי של כ-720 מיליון שקל.