פייק ניוז? מרדוק שוחח עם מנכ"ל AT&T על רכישה של CNN

עפ"י דיווחים, רופרט מרדוק, המקורב לנשיא ארה"ב, שוחח פעמיים עם מנכ"ל AT&T, שמיזוגה עם טיים וורנר מותנה במכירת CNN ■ החשש: המניעים לרכישה פוליטיים - ונועדו להשתיק את הביקורת שרשת החדשות מותחת על טראמפ

רופרט מרדוק / צלם: רויטרס
רופרט מרדוק / צלם: רויטרס

רופרט מרדוק, בן-בריתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התקשר למנכ"ל AT&T, רנדל סטפנסון, פעמיים במהלך ששת החודשים האחרונים כדי לשאול אותו לגבי מכירה של CNN - כך מסרו אתמול (שבת) מקורות לבלומברג, שהעלו חששות נוספים מכך שלחצים פדרליים בנוגע למיזוג הכולל את החברה-האם של CNN נובעים ממניעים פוליטיים. 

לא ברור האם מרדוק, יו"ר 21 סנצ'רי פוקס, היה מעוניין ברכישת CNN - או האם הוא פשוט אסף מידע. לפי מקור אחד, הוא הציע לרכוש את הרשת בשתי שיחות הטלפון, בעוד שלפי מקור אחר, לפוקס אין עניין ברכישת CNN, כך לפי בלומברג ורויטרס שדיווחו לראשונה על השיחות. 

CNN נכנסה לרדאר של הממונה החדש על ההגבלים במשרד המשפטים בארה"ב, מקאן דלרחים, שהזהיר כי החברה-האם של CNN, טרנר ברודקסטינג - או דיירקט טי.וי - תצטרך להימכר בטרם יאשר הממשל הפדרלי מיזוג מתוכנן בהיקף של 85.4 מיליארד דולר בין טיים וורנר ל-AT&T. סטפנסון אמר כי אינו מעוניין למכור את CNN.

רכישה של הרשת בידי מרדוק עלולה להוות איום של השתקת קול ביקורתי כנגד ממשל טראמפ. הנשיא האשים באופן קבוע את CNN ב"פייק ניוז". בינתיים, פוקס ניוז נטוורק שבבעלות מרדוק מספקת באופן עקבי סיקור אוהד לבית הלבן בכהונתו של טראמפ.