כתב אישום: סחט באיומים קטינה ומספר נשים שהכיר באינטרנט

אלידע גרינברג פרג'ון מואשם בביצוע מעשי סחיטה באיומים נגד מספר נשים, אחת מהן קטינה, עמן התכתב באתרי צ'אט ובאפליקציות שונות, וכן בהחזקת חומרי תועבה פדופיליים, פגיעה בפרטיות ועוד

הונאת סחיטה מינית / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הונאת סחיטה מינית / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו כתב אישום נגד אלידע גרינברג פרג'ון, תושב תל-אביב, בגין ביצוע מעשי סחיטה באיומים נגד מספר נשים, אחת מהן קטינה, עמן התכתב באתרי צ'אט ואפליקציות שונות דוגמת מסנג'ר ו-וואטסאפ, החזקת חומרי תועבה פדופיליים, פגיעה בפרטיות ועוד.

לפי כתב האישום, שהוגש בידי עו"ד אפרת פאר-גרונדלנד, הנאשם יצר קשר עם 4 נשים שונות באמצעות האינטרנט, אחת מהן קטינה, החל לקיים עמן שיחות בעלות אופי מיני, לצורך סיפוקו המיני, ואף קיבל מהן תמונות וסרטונים אינטימיים שלהן.

על-פי המתואר בכתב האישום, כאשר ביקשו אותן נשים לנתק עמו את הקשר וסירבו לקיים עמו שיחות מיניות, איים עליהן כי במידה ולא ייענו לדרישותיו, הוא יפיץ את התמונות ואת הסרטונים האינטימיים שלהן בקרב מכריהם וחבריהם.

במקרה אחד, נטען באישום, הוא סחט את אחת הנשים עמו התכתב ואיים עליה כי אם לא תקיים עמו שיחה בעלת אופי מיני, לצורך סיפוקו המיני, הוא יעביר לבעלה את התמונות האינטימיות אשר העבירה לו בעבר ואשר שמר במחשבו.

במקרה של המתלוננת הקטינה, המדובר בסחיטה מינית מקוונת של קטינה בת 17, עמה היה בקשר רומנטי, ואיים עליה כי אם לא תקיים עמו שיחה בעלת אופי מיני, הוא יפיץ את תמונותיה ואת ההתכתבויות המיניות הקודמות ביניהם בקרב מכריה וחבריה. בנוסף, נטען בכתב האישום, הנאשם סיפק לה  סם מסוכן בעודה קטינה ובכך ביצע כלפיה עבירה פלילית נוספת של הדחת קטין לסמים.

באישום נוסף ייחסה הפרקליטות לנאשם עברה של החזקת חומרי תועבה פדופיליים, לאחר שאותרו במחשבו אלפי קבצי תמונות וסרטונים שהכילו תכנים פדופיליים רבים.

נוסף על כל המתואר, מייחסת הפרקליטות לנאשם שליחה של תמונות אינטימיות של הבחורות שעמן יצר קשר באמצעות האינטרנט לחבר שלו, ולפיכך יוחסה לו עברה פלילית נוספת של פגיעה בפרטיות.

בד-בבד עם הגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות לעצור את פרג'ון עד תום ההליכים המשפטיים נגדו על רקע מסוכנותו, תוך הדגשת השימוש שעשה באינטרנט על-מנת להתקשר עם קורבנותיו.

הפרשה נחקרה על-ידי היחידה המשטרתית למאבק בפשיעה נגד קטינים באינטרנט במסגרת מערך מאו"ר, אשר מוקם בימים אלה על-ידי המשרד לביטחון הפנים.