משפחת נמרודי פועלת לביטול מניות היסוד בהכשרת היישוב

הביטול ייעשה במסגרת איחוד הון, שיאפשר לחברת ההחזקות להנפיק מניות חדשות לציבור כדי להבטיח את הישארותה במדד ת"א 125

חברת ההחזקות הכשרת היישוב , שנמצאת בשליטת עופר נמרודי, דיווחה היום (ב') כי היא פועלת לשינוי מבנה ההון שלה. זאת, כדי להשאיר את החברה במדד ת"א 125, לאחר שתגדיל את החזקות הציבור בחברה באמצעות הנפקת מניות חדשות.

מבנה ההון בחברה, שאותה רכש יעקב נמרודי, אביו של עופר נמרודי, מידי הסוכנות היהודית ובנק לאומי ב-1989, מקנה לנמרודי האב מניות יסוד, המהוות 50% מזכויות ההצבעה בחברה. זאת, נוסף על מניות רגילות, שבאמצעותן חולשת משפחת נמרודי על כ-75% מההון של הכשרת היישוב (ואשר מגדילות את זכויות ההצבעה שלה בחברה לכ-87%) .

מבנה הון זה אינו מאפשר לחברה, שניצלה היטב את הגאות בשוק האג"ח בשנים האחרונות לגיוסי חוב גדולים, לבצע הנפקת מניות.

הוא גם גרם להפחתת האטרקטיביות של מניית הכשרת היישוב במשך שנים ארוכות, שכן הוא מונע אפשרות למאבק שליטה בחברה, ומפחית, לכאורה, את המוטיבציה של בעלי השליטה לחלק דיבידנדים.

ניסיונות איחוד קודמים נכשלו

בעבר, כפי שהכשרת היישוב מציינת, נעשו ניסיונות לפעול לאיחוד מניותיה תוך ויתור על הזכויות העודפות של מניות היסוד, אבל הם נכשלו עקב התנגדות בעלי השליטה. כיום, בדירקטוריון החברה, בראשות היו"ר שלמה מעוז, חושבים כי "ההתפתחות המוצלחת בעסקי החברה בשנים האחרונות, שהובילה, בין השאר, לעלייה משמעותית בשווי השוק של החברה, מהווים רוח גבית משמעותית ויוצרים שעת כושר לקיום דיונים עם כלל הגורמים הרלוונטיים וגיוסם לביצוע פעולה משותפת, שתיטיב עם החברה ועם כלל בעלי מניותיה".

עוד מציינים בהכשרת היישוב כי הנהלת החברה תבחן "את המתווים והחלופות האפשריים, לרבות פיצוי מתאים ומוסכם בגין ויתור על מניות היסוד, לצורך השטחת מבנה ההון". בין השאר, תיכנס ההנהלה למגעים עם בעלי השליטה והמשקיעים המוסדיים בחברה (מנורה מבטחים, המחזיקה 5.7% מההון, והפניקס עם 4.6%) כדי לבחון את עמדתם בנושא.

בהכשרת היישוב מציינים עוד כי גיוסי הון באמצעות הנפקת מניות חדשות, לצד גיוסי החוב, הם "חלופה רצויה לניהול נכון של מבנה ההון שלה, וכן לניהול תזרים המזומנים של החברה, שעשוי לתמוך בהמשך הצמיחה העסקית, בלי להרחיב את היקפי החוב שלה ותוך חיסכון בהוצאות המימון, על רקע ההזדמנויות העסקיות העומדות בפניה".

מניית הכשרת היישוב הגיבה לדיווח של החברה בעלייה קלה, והשלימה התקדמות של כמעט 80% בשנה האחרונה ושל 180% בשלוש שנים. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכמיליארד שקל.

נראה כי למהלך יש כיום סיכוי גבוה יותר להצליח, על רקע דרישות הבורסה להגדלת החזקות הציבור במניות הנסחרות במסגרת המדדים. זכויותיו של נמרודי האב מטופלות כיום בידי ילדיו עופר נמרודי (המכהן כמנכ"ל החברה) וסמדר נמרודי-רינות.

גיוס אג"ח של 286 מיליון שקל

המהלך של הכשרת היישוב בא, ככל הנראה, על רקע רצונה של החברה להישאר במדד ת"א 125, שכן כיום החזקות הציבור בחברה עומדות על 14.7% בלבד, לצד ההחזקות של המוסדיים - מה שמוביל למחזורי מסחר נמוכים יחסית במניה.

כדי להישאר במדד ת"א 125 בעדכון המדדים הבא (ב-1 בפברואר 2018), החזקות הציבור בהכשרת היישוב צריכות לעלות מרמתן הנוכחית ל-30% (חברה שעדיין לא נמצאת במדד ורוצה להיכנס אליו לראשונה, זקוקה ל-35%) . היקף החזקות הציבור לצורך עדכון המדדים הקרוב ייקבע ב-31 בדצמבר 2017, ואילו המועד הקובע לצורך שווי השוק ופרמטרים נוספים הקשורים לעדכון, ייקבעו ב-11 בינואר.

להכשרת היישוב נדל"ן מניב בישראל ובפולין (פארקים לוגיסטיים), שאותם היא מנהלת ומשכירה. נוסף על כך, החברה עוסקת בייזום ובהקמת פרויקטים למגורים, משרדים ומסחר למכירה והשכרה בישראל, בפולין וברומניה.

במהלך 2016 התחילה הכשרת היישוב לפעול בתחום ההתחדשות העירונית, באמצעות החברה הבת הכשרה אלפא (לשעבר הכשרה אנרגיה, שפעלה בתחום חיפוש והפקת גז ונפט, ונכשלה בגילוי שדות כלכליים להפקה). נכון להיום, הכשרה אלפא מקדמת כמה פרויקטים, הנמצאים בשלבים שונים של ייזום.

נזכיר כי בתחילת החודש השלימה הכשרת היישוב גיוס של 286 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב מסדרה חדשה (21). החברה ביקשה לגייס סכום של כ-280 מיליון שקל, וזכתה לביקושים בהיקף של יותר ממיליארד שקל בשלב המוסדי של ההנפקה - כך שהריבית השנתית (צמודת מדד, במח"מ של 8 שנים) היתה נמוכה יחסית, ונקבעה על 1.8% - נמוכה ב-0.9% מריבית המקסימום במכרז.

מניית הכשרת הישוב
 מניית הכשרת הישוב