אלרגן משעבדת את החזקותיה בטבע לג'יי.פי מורגן צ'ייס

נתח של כ-9.9% ממניות ענקית התרופות הישראלית הועבר לידי אלרגן במסגרת עסקת אקטביס (החטיבה הגנרית של אלרגן) ■ לאחר שרשמה הפסדים גדולים מאחזקותיה בטבע, בעקבות נפילת ערך המניה של החברה, משעבדת אלרגן את המניות לבנק ההשקעות האמריקאי

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

חברת התרופות האירית אלרגן , המחזיקה כ-10% ממניות טבע  (אותן קיבלה כתמורה במסגרת עסקת הרכישה של החטיבה הגנרית של אלרגן, אקטביס, על ידי טבע בקיץ 2016) ואשר ספגה בגין החזקה זו הפסדים כבדים על הנייר בעקבות ההתרסקות בשווי מניות החברה הישראלית, שעבדה את נתחה בחברה ל-ג'יי.פי מורגן צ'ייס .

אלרגן שעבדה את חלק הארי של מניות טבע שברשותה לבנק האמריקאי כבטחון עבור הלוואה שתועבר לה. העסקה צפויה להתבצע ברבעון הראשון של 2018, כאשר מועד הפירעון נקבע לשנה מרגע העברת ההלוואה. בנוסף, תמכור אלרגן 25 מיליון מניות טבע לג'יי.פי מורגן, במחיר המשקף פרמיה על המניה. 

בדוחות הרבעון השלישי שפרסמה אלרגן לפני כשבועיים היא הכירה בירידת ערך של 1.3 מיליארד דולר, בגין החזקותיה במניות טבע. אלרגן הפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר בטבע (כ-10%) עם השלמת עסקת אקטביס, משום שהעסקה כללה גם רכיב מנייתי. זו לא המחיקה הראשונה של אלרגן בהקשר זה. ברבעון הראשון של השנה היא מחקה קרוב ל-2 מיליארד דולר בגין השקעתה זו.