סרוסי על פרשת ציון קינן: "טיפלתי בנושא בתקיפות וברגישות"

יו"ר בנק הפועלים לשעבר, יאיר סרוסי, מגיב לראשונה לביקורת על אופן טיפולו בתלונת העובדת הטוענת כי מנכ"ל הבנק לשעבר, ציון קינן, תקף אותה מינית ■ "דאג לביצוע בדיקה בראשות שופט ועשה כמיטב יכולתו להביא לתוצאה הראויה בליווי מיטב היועצים המשפטיים"

ציון קינן ויאיר סרוסי  מאזן בנק הפועלים/ צילום: תמר מצפי
ציון קינן ויאיר סרוסי מאזן בנק הפועלים/ צילום: תמר מצפי

יו"ר בנק הפועלים לשעבר, יאיר סרוסי, מגיב היום (ב') לראשונה על סוגיית טיפולו בתלונת העובדת הטוענת כי מנכ"ל הבנק לשעבר, ציון קינן, תקף אותה מינית.

סרוסי שכר את שירותיו של יועץ התקשורת מוטי שרף, שמסר מטעמו: "מאחר שיאיר סרוסי מנוע מלהגיב לנושאים הקשורים בדוח, ובניגוד לגורמים אחרים, הוא מכבד את הוראות החוק בנושא - ראוי לחדד את העובדות, כפי שצוינו בעבר", לשון ההודעה.

עוד נכתב: "יאיר סרוסי טיפל בנושא בתקיפות וברגישות, תוך הפעלת שיקול-דעת אחראי ואנושי. במיוחד כאשר מדובר בבדיקת תלונה על הטרדה מינית, כזו שמחייבת שמירה על שני הצדדים, כל עוד מתקיים ההליך המבקש לחקור את האמת באופן מיטבי. יודגש כי הוא דאג לביצוע בדיקה בראשות שופט ועשה כמיטב יכולתו כדי להביא לתוצאה הראויה, בליווי מיטב היועצים המשפטיים ויושבת-ראש וועדת הביקורת בדירקטוריון".

השבוע פורסם ב"גלובס" כי מטיוטת דוח בנק ישראל על הטיפול במקרה עולה כי היועץ הפנימי של בנק הפועלים המליץ לדווח על התלונה, ועל מינוי שופט בדימוס לחקור את העניין, אולם חוות-דעת של יועץ חיצוני גרסה כי אין צורך בדיווח לדירקטוריון. לאחר שהתפוצצה הפרשה, סרוסי עזב את תפקידו.