לי-אור אברבך מונה לסמנכ"ל הרדיו של תאגיד השידור "כאן"

אברבך שימש בחודשים האחרונים כמ"מ סמנכ"ל הרדיו בתאגיד "כאן", לאחר ששמעון אלקבץ, שמילא את התפקיד הקבוע, עזב כדי להתמנות למפקד גל"צ ■ תפקיד סמנכ"ל הרדיו בתאגיד כולל אחריות על כל תחנות קול ישראל למעט רשת ב'

לי אור אברבך / צילום: איה אפרים
לי אור אברבך / צילום: איה אפרים

מועצת תאגיד השידור "כאן" אישרה היום (ג') את המינוי של לי-אור אברבך לסמנכ"ל הרדיו של התאגיד. בחודשים האחרונים שימש אברבך כמ"מ סמנכ"ל הרדיו במקום שמעון אלקבץ, לאחר שזה מונה למפקד גלי צה"ל.

תפקיד סמנכ"ל הרדיו בתאגיד השידור כולל אחריות על כל תחנות קול ישראל למעט רשת ב', ומי שממלא אותו אחראי בין היתר על פיקוח וניהול התחנות, פיתוח תוכן, ניהול לוחות השידורים, ניהול עובדי החטיבה ועוד.

כאמור, עד למאי השנה שימש בתפקיד שמעון אלקבץ - מנהל קול ישראל לשעבר ומי שכיהן גם כעורך הראשי של רשות השידור בפירוק - שהודיע על עזיבה כדי להתמודד על תפקיד מפקד גלי צה"ל, שאליו אכן התמנה.

כפי שפורסם ב"גלובס", בסמוך לעזיבתו של אלקבץ פורסם מכרז חדש לתפקיד, אך זה בוטל לאחר שאיש מהמועמדים לא עמד בתנאי הסף. בהמשך פורסם מכרז נוסף, שנסגר בתחילת אוקטובר.

אברבך החל את דרכו בתקשורת בתחנת הרדיו האזורית רדיו דרום ולאחר מכן שימש ככתב תקשורת באתר וואלה וב"מעריב". ב-2009 מונה לכתב התקשורת של "גלובס", ובהמשך, במקביל לתפקיד זה, מונה גם לעורך מגזין "פירמה" - מגזין המדיה, השיווק והפרסום של "גלובס". ב-2016 הוא הצטרף לתאגיד השידור, שהיה אז בהקמה, כמנהל פיתוח התוכן ברדיו.

היום מסר אברבך: "אני מודה למועצה, ליו"ר גיל עומר ולמנכ"ל אלדד קובלנץ על האמון שנתנו בי. אני חש כבר עכשיו את כובד האחריות, כמו גם גאווה גדולה. ברשתות הרדיו של 'כאן' עובדים האנשים הטובים בתחומם, ומשימתנו המשותפת היא לשמור על הרדיו הציבורי רלוונטי, חדשני וכזה שכל ישראלי ימצא בו את עצמו. בעיקר, לעשות רדיו טוב".

קובלנץ מסר: "אברבך חתום על מהפכת 'כאן תרבות', פנינה ייחודית במרחב הרדיופוני בישראל, וצפוי להוביל את החטיבה כולה באופן המקצועי ביותר, למחוזות חדשים ופורצי גבולות".