צפו: בוסטון דיינמיקס חושפת רובוט משודרג דמוי כלב

הכירו את הגרסה החדשה של הספוט-מיני: התחיל כג'ירפה, מחליק על קליפות בננה - ומתקרב למטרה של דמיון לבעלי חיים

רובוט ספוט מיני. צילום מסך מתוך סרטון הוידאו
רובוט ספוט מיני. צילום מסך מתוך סרטון הוידאו

יצרנית הרובוטים בוסטון דינמיקס, שנמצאת כעת בבעלות חברת הטלקום וענקית הטכנולוגיה היפנית סופטבנק, העלתה זה עתה ליוטיוב סרטון וידאו שמציג גרסה חדשה ומתקדמת יותר של רובוט ספוט-מיני (SpotMini) שלה. ספוט-מיני, שנחשף לראשונה ביוני 2016, החל את קיומו כבוט עבודה דמוי ג'ירפה שרשם ביצועים גרועים מאוד בביצוע מטלות ביתיות, ובאחד הסרטונים הוא אף נפל באופן משעשע לאחר שהחליק על כמה קליפות בננה ממש כמו דמות בסרט קומיקס.

הספוט-מיני החדש נראה הרבה יותר מלוטש ופחות גרוטסקי - סוג של הכלאה מהחיים האמיתיים בין דמות מונפשת מסרט של פיקסאר לבין רובוט מחזון העתיד של ניל בלומקמפ. זאת הודות לשורת לוחות בצהוב עז שמכסים את רגליו וגופו. גם תנועותיו של הבוט בגרסתו החדשה זורמות באופן שלא ייאמן. זה רק מוכיח כמה התקדמות רשמה בוסטון דינמיקס בהשגת מטרתה: ליצור רובוטים שנראים כיצורים חיים, ושחזותם מעוצבת בהשראת בעלי חיים - רובוטים שמסוגלים להתנועע ולהגיב למה שקורה בעולם האמיתי.

בסרטון הווידאו נאמר כי ספוט-מיני "יגיע בקרוב", אך לא ברור אם הכוונה לגרסה קמעונית של מוצר סופטבנק קיים, או אם מדובר בטיזר לסרט וידאו ארוך יותר של הבוט שיוצג מתי שהוא בעתיד.