ביהמ"ש: שטיינמץ יוכל לצאת לחו"ל - אבל רק למדינות מסוימות

(עדכון) - כשנה לאחר שהוטל עליו לראשונה צו עיכוב יציאה מהארץ, המשטרה ביקשה היום שוב להאריך את תנאי שחרורו של המיליארדר, החשוד במתן שוחד לנשיא גינאה לשעבר - והפעם בחודש ■ "יש התפתחות דרמטית מהתקופה האחרונה ממש"

 בני שטיינמץ / צילום: שלומי יוסף
בני שטיינמץ / צילום: שלומי יוסף

סאגת מעצרו של בני שטיינמץ נמשכת: כשנה לאחר שהוטל עליו לראשונה צו עיכוב יציאה מהארץ, שוב ביקשה המשטרה להאריך את תנאי שחרורו של המיליארדר, החשוד בין השאר בהלבנת הון, עבירות מס ומתן שוחד לנשיא גינאה לשעבר - והפעם בחודש.

"יש התפתחות דרמטית מהתקופה האחרונה ממש, ויש מעורבות פוטנציאלית של רבים נוספים", נימק היום (ד') בבית משפט רפ"ק (עו"ד) אריאל פרידמן את הבקשה. "אין לנו יכולת שליטה על נסיעותיו לחו"ל. לחשוד יש מטוס פרטי, אין לנו חיבור למסופי מדינות אירופה, וקיימת שם אמנה שלא מחייבת רישום בתוך הגבולות".

שטיינמץ לא התייצב לדיון היום בבית משפט השלום בראשון-לציון, לאחר שהשופט עמית מיכלס פטר אותו מהתייצבות, מבלי שהמשטרה קיבלה הזדמנות להגיב לבקשה.

לאחר שנציג המשטרה העביר (שוב) מידע לאוזנו של השופט בלבד, טענו עורכי דינו של שטיינמץ - נתי שמחוני ורונן רוזנבלום - כי הבקשה החדשה לתקופה חדשה היא צפויה ואינה כוללת את החשש לשיבוש הליכי חקירה. "נדרשות נסיבות חדשות לשם הארכת התנאים", ציין עו"ד שמחוני, אך לכך הגיב השופט ואמר: "יש נסיבות חדשות, יש עניינים נוספים מאז".

החודש המבוקש להארכת התנאים המגבילים אמור להשלים את התקופה שמלכתחילה ביקשה המשטרה לפני למעלה מחודש - הארכת המגבלות בחודשיים וחצי, נוכח מסמך סודי שהגישה המפרט פעולות שיבוש חקירה  שלכאורה בוצעו בידי שטיינמץ ושהתגלו לה לאחרונה. לכך מצטרפת "ההתפתחות הדרמטית" מהעת האחרונה, עליה דיווחה היום המשטרה.

בקשת המשטרה נענתה אז חלקית (חודש אחד), לאחר שהשופט השתכנע שקיים חשש לשיבוש מהלכי משפט מצד המיליארדר, שעסקיו הרבים בחו"ל מצריכים ממנו נסיעות תדירות. 

בתום הדיון היום, על אף עמדתה הקטגורית של המשטרה בתחילת הדיון, הרי שלאחר הסכמת הצדדים בעניין חלק מהמדינות - הגיע גם השופט למסקנה כי הבקשה להגבלות ל-30 יום תתקבל תוך הבחנה בין המדינות: חלוף הזמן, ההתפתחויות והכיוונים הנוספים בחקירה, לעומת העובדה ששטיינמץ הוא איש עסקים שמנהל את רוב עסקיו בחו"ל, הביאו את השופט להתיר לשטיינמץ לצאת למדינות ספרד, יוון, גרמניה, צ'כיה, בלגיה והולנד - מדינות לגביהן לא הסכימו הצדדים האם יתאפשר לשטיינמץ לצאת.

התנאים בהם יתאפשר לו לטוס למדינות הללו - ולמדינות אחרות שאינן באירופה או באפריקה שחסומה בפני שטיינמץ לחלוטין - הם ויתור על נסיעה במטוסו הפרטי ושימוש בטיסה מסחרית עם מלווה שיאושר על-ידי המשטרה, שיחתום על ערבות צד ג' בסך של 3 מיליון שקל; הודעה למשטרה יממה מראש על מועדי היציאה והחזרה, מטרת הנסיעה ויעדה והגורמים עימם נפגש; והפקדת דרכון בכל פעם שיחזור.

עוד הוסכם כי להבטחת תנאי השחרור יובטחו הכספים שנתפסו בחקירה לצורך חילוט וכן הערבויות שבתנאי השחרור.