דוחות טובים לבינלאומי: תשואה דו-ספרתית על ההון

לתוצאות הכספיות החיוביות שהשיג הבנק תרמה הכנסה ממס בסכום של 32 מיליון שקל ■ תיק האשראי מתחילת השנה - 81 מיליארד שקל

סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי

הבנק הבינלאומי  פרסם היום (ד') דוחות חזקים לרבעון השלישי, שאמנם הושפעו גם מהכנסה חד-פעמית, אבל גם ביטאו את הצמיחה בפעילותו. הבנק, בניהולה של סמדר ברבר-צדיק, הרוויח ברבעון השלישי 203 מיליון שקל - זינוק של 58% לעומת הרבעון המקביל ב-2016.

הבינלאומי, שנמצא בשליטת צדיק בינו, אף הצליח להגיע לתשואה על ההון דו-ספרתית ברבעון השלישי, בשיעור של 11.1%. על רקע התוצאות הכספיות, הודיע הבנק על חלוקת דיבידנד של 100 מיליון שקל. נציין כי לתוצאות הבנק תרמו הכנסות של החזרי מיסוי משנים קודמות, בסכום של 32 מיליון שקל. ואולם, גם אם מנטרלים את הסעיף הזה, הרי שהבנק מגיע לתשואה על ההון נאה של יותר מ-9%.

למרות מדד המחירים השלילי ברבעון, הצליח הבנק לצמוח בכ-2% בהכנסות המימון ל-565 מיליון שקל. העלייה נתמכת בגידול בתיק האשראי. תיק האשראי של הבנק צמח ב-9 החודשים הראשונים של השנה בקרוב ל-4%, חצה את הרף של 80 מיליארד שקל והגיע לכ-81 מיליארד שקל.

במגזר משקי הבית והעסקים הקטנים, הצמיחה הגיעה לקרוב ל-5%. האשראי במגזר העסקי צמח בשיעור מתון יותר של 1.1%.

צמיחת תיק האשראי מתבטאת גם בעלייה להפרשות להפסדי אשראי. ברבעון השלישי אמנם נרשמה הפרשה נמוכה של 9 מיליון שקל, לעומת 21 מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת, בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמדו ההפרשות על 96 מיליון שקל, לעומת 46 מיליון שקל בתקופה המקבילה. ולמרות זאת, שיעור ההפרשות בבנק, הנחשב לשמרן, מוסיף להיות נמוך ולעמוד על 0.16%.

עוד בולט בתוצאות הבנק הריסון בשורת ההוצאות. סך הוצאות השכר עמדו ברבעון השלישי על 397 מיליון שקל - ירידה של 2% לעומת הרבעון המקביל, שנובעת מתהליכי התייעלות, הכוללים גם פרישה מוקדמת של עובדים. כתוצאה מכך, יחס היעילות של הבנק ממשיך לרדת אל מתחת ל-70%, והוא הגיע ברבעון השלישי ל-68.8%.

תוצאות הבינלאומי
 תוצאות הבינלאומי