העונה החמה: רווח נקי רבעוני של 27 מיליון שקל לחברת תדיראן

המנכ"ל משה ממרוד: הצמיחה בהכנסות בולטת במיוחד על רקע עונת קיץ חזקה ברבעון המקביל

משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה של קבוצת תדיראן / צילום: סיון פרג'
משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה של קבוצת תדיראן / צילום: סיון פרג'

יבואנית מכשירי החשמל תדיראן , הנמצאת בשליטת משה ממרוד, הציגה היום (ד') דוחות פושרים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של השנה. גידול במכירות מזגנים הביא את החברה לרשום עלייה של 13.4% בהכנסות ברבעון האחרון, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016, לרמה של כ-287 מיליון שקל.

הרווח התפעולי גדל בשיעור מתון יותר של כ-5%, והסתכם ב-36.5 מיליון שקל ברבעון, עקב שינוי בתמהיל המוצרים ועלייה בעלויות ייצור והוצאות שונות - בין השאר הפרשה עקב הרחבת האחריות על מזגנים שהחברה מוכרת. בשורה התחתונה הציגה החברה עלייה של 3.8% ברווח הנקי, שהגיע ל-27 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של תדיראן הולדינגס מתרכז ביבוא, ייצור ושיווק מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור וטושיבה.

נוסף על כך, החברה משווקת מוצרי חשמל "קטנים" לשימוש ביתי ומשרדי, תחת המותגים קריסטל, אמקור, תדיראן וספקטרה. זאת, אחרי שהחליטה במהלך 2015 לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים" (מקררים, מדיחי כלים, תנורים וכו'), ולהתמקד בתחום האנרגיה ובפעילות המזגנים המסורתית שלה.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה יציבות בהכנסות וברווח התפעולי, ברמה של כ-647 מיליון שקל ו-82 מיליון שקל בהתאמה, ובשורה התחתונה דיווחה על עלייה של 2.3% ברווח הנקי, שהגיע לכ-60 מיליון שקל.

מניית החברה הגיבה לדוחות בירידה קלה. בשלוש השנים האחרונות קפצה המניה בקרוב ל-500%, על רקע שיפור בתוצאות העסקיות, ושוויה בבורסה הגיע לכ-820 מיליון שקל.

ממרוד התייחס היום לתוצאות ואמר כי "הצמיחה בהכנסות ברבעון השלישי בולטת במיוחד על רקע השוואה מול עונת קיץ חזקה ברבעון המקביל. כפי שדיווחנו בדוחות הכספיים הקודמים, העונה החמה איחרה להגיע השנה, והחלה בפועל רק בחודש יולי, והרבעון החזק של תדיראן קיזז את כל הירידה בהכנסות בחציון הראשון.

"כפי שהצהרנו בעבר, אנו ממשיכים לקדם מהלך הדרגתי של יציאה לחו"ל, מתוך מטרה להביא לשוק העולמי מוצרים טכנולוגיים פורצי דרך המיוצרים במפעלנו. אנו מאמינים כי ניתן לקדם תעשייה ישראלית חדשנית, שתפנה לשווקים פוטנציאליים משמעותיים בחו"ל", הוא הוסיף.

ממרוד, אגב, ניצל את העלייה החדה במניה בשנים האחרונות ומכר בחודש יוני השנה כ-4% מהון החברה (346 אלף מניות) תמורת כ-34 מיליון שקל. המכירה נעשתה לפי מחיר מניה של 97 שקל, ומאז נותרה המניה ללא שינוי. בעקבות המכירה חלקו של ממרוד בתדיראן ירד מ-74% ל-70% מההון.

תוצאות הרבעון של תדיראן
 תוצאות הרבעון של תדיראן