עלייה של 1% בלבד בשימוש בכרטיסי ישראכרט ברבעון השלישי

רווחי ישראכרט עלו ב-3% ברבעון ל-90 מיליון שקל ■ תיק ההלוואות של החברה צמח ב-12% מתחילת השנה

ד"ר רון וקסלר משנה למנכל בנק הפועלים ומנהל חטיבת האסטרטגיה / צילום: איל יצהר
ד"ר רון וקסלר משנה למנכל בנק הפועלים ומנהל חטיבת האסטרטגיה / צילום: איל יצהר

חברת ישראכרט מסכמת רבעון פושר למדי בו היקף השימוש בכרטיסי האשראי של החברה צמח ב-1% בלבד ל-37.1 מיליארד שקל. מדובר בנתון מפתיע לאור העובדה שמחזור השימוש אצל חברות כרטיסי האשראי האחרות גדל ב-4%-10% ברבעון. בתשעת החודשים הראשונים של 2017 גדל השימוש בכרטיסי ישראכרט ב-5% לכ-107.3 מיליארד שקל.

החברה, מקבוצת בנק הפועלים פרסמה היום (ה') אחר-הצהריים את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה, מהם עולה כי למרות העלייה הזעומה בשימוש בכרטיסי החברה, היא הצליחה להגדיל את הרווח הנקי ב-3% ל-90 מיליון שקל. העלייה נבעה בעיקר בזכות קפיצה של 18% בהכנסות המימון של החברה שעמדו ברבעון על 72 מיליון שקל, וכן בזכות ירידה של כ-9% בתשלומים לבנקים ובראשם בנק הפועלים. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הצליחה חברת כרטיסי האשראי, בניהולו של רון וקסלר, להגדיל את הרווח הנקי ב-18% ל-270 מיליון שקל. 

ישראכרט היא אמנם חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, אך בתחום ההלוואות היא הקטנה ביותר. ישראכרט ממשיכה לצמוח בתחום זה, אבל בקצב מתון יותר לעומת הצמיחה בשנים האחרונות. תיק ההלוואות של החברה גדל מתחילת השנה ב-12% ל-2.41 מיליארד שקל, והריבית הממוצעת בתיק ההלוואות שלה עמדה על 8.2%.

בעוד בחברות כרטיסי האשראי ובבנקים נרשם גידול משמעותי בהפרשות להפסדי אשראי בשל הרעה במוסר התשלומים במשק, בישראכרט הגידול מינורי יחסית- היקף ההפרשות עמד ברבעון השלישי על 29 מיליון שקל לעומת 24 מיליון שקל ברבעון המקביל. יחד עם זאת בהסתכלות על תשעת החודשים הראשונים של 2017, הרי ששם נרשמה עלייה של 40% בהפרשות להפסדי אשראי ל-77 מיליון שקל.