בדיסקונט בוחנים המשך ההתקשרות עם אנטרופי

בבנק צפויים להחליט אם להמשיך לקבל את השירותים עד סוף השנה

לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי
לילך אשר טופילסקי / צילום: תמר מצפי

האם חברת הייעוץ למוסדיים והמחקר הכלכלי אנטרופי עומדת בפני אובדן לקוח מרכזי בשירותי המחקר שלה? ל"גלובס" נודע כי בבנק דיסקונט בוחנים בימים אלה את המשך ההתקשרות עם אנטרופי, בתחום המחקר, הן מבחינת הצרכים של הבנק והאופן שבו הם נענים על ידי אנטרופי, והן מבחינת המחיר.

ככל הידוע, אנשי דיסקונט אף שוחחו בעניין עם אנטרופי, שהבנק הוא כאמור לקוח מרכזי שלה בתחום שירותי המחקר. בבנק צפויים להחליט בעניין עד סוף השנה הנוכחית.

מדובר בפעילות מחקר עבור פעילות המסחר ושוק ההון של הבנק, שנעשית באמצעות חטיבת שווקים פיננסיים, שפועלת לצמצם ולייעל את פעילויותיה.

החשיבה מחדש של הבנק גם בעניין של השימוש בשירותי המחקר של אנטרופי נעשית כחלק מבניית תוכנית העבודה לחטיבה לשנת 2018.

מבחינת דיסקונט לא מדובר בספק משמעותי, ולא מן הנמנע כי הם יגדילו את המחקר העצמאי ויוסיפו אנליסטים. "בבנק מצפים לקבל יותר מאנטרופי בשביל פחות תשלום", ציין גורם בשוק.

מאנטרופי נמסר בתגובה: "הנאמר בכתבה לגבי יחסינו עם בנק דיסקונט שגוי ביסודו, לרבות היותו של דיסקונט לקוח מהותי עבור אנטרופי. אנטרופי תמשיך להשקיע במחלקת המחקר, כדי שזו תישאר מובילה במחקר בשוק ההון". בבנק דיסקונט בחרו שלא להגיב.

אגב, הקשר בין אנטרופי לדיסקונט בתחומי המחקר נעשה במקביל לפעילות אחרת של אנטרופי - ייעוץ למוסדיים לקראת הצבעות באסיפות כלליות. במסגרת פעילות זו, לפני יותר משלוש שנים, המליצה אנטרופי לא לאשר תנאי העסקה ליו"ר דיסקונט, יוסי בכר.

אנטרופי מספקת שירותי מחקר כלכלי, ניתוח כלכלי, לרבות מתן חוות דעת לגופים מוסדיים לגבי אופן ההצבעה באסיפות כלליות, אנליזות חוב ואקוויטי, שירותי ייעוץ בתחום תגמול בכירים ודירוג איכות ממשל תאגידי במנפיקים.