מחיר למשתכן בהרצליה: עיכוב בחירת הדירות ומתן היתר בנייה

כך קבע ביהמ"ש במסגרת עתירה שהגישו כמה עשרות זוכים בפרויקט, בטענה כי התכנון של החברה לוקה בחסר ■ אפריקה ישראל מגורים: "קומץ של דיירים המונעים מאינטרסים זרים הגישו עתירה כנגד מימוש הפרויקט - מדובר בעתירה חסרת שחר ומקוממת"

פרוייקט גליל ים / אתר החברה
פרוייקט גליל ים / אתר החברה

עיכוב בהתקדמות פרויקט מחיר למשתכן בגליל ים: בית המשפט המחוזי בתל-אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, קבע היום (ה') כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לא תוכל להעניק היתר בנייה לפרויקט מחיר למשתכן של חברת אפריקה ישראל מגורים בשכונת גליל ים בהרצליה עד הדיון בעתירה שהוגשה על-ידי מספר זוכים. במקביל, בית המשפט קבע כי הוא מורה לחברה, למשרד הבינוי והשיכון ולרשות מקרקעי ישראל "להימנע מהמשך הליכי שיווק הדירות בפרויקט".

מדובר בצו ארעי שהוציא בית המשפט בעקבות עתירה שהגישו עשרות זוכים בפרויקט. "בשלב זה סבורני כי מאזן הנוחות נוטה לטובת המבקשים", כך כתב השופט שאול שוחט. דיון בבקשה לצו ביניים הנוגע לפרויקט ודיון מוקדם בעתירה נקבע ליום ה-26 לנובמבר הקרוב בשעה תשע בבוקר.

עוד קבע בית המשפט כי החברה, משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל והוועדה המקומית בהרצליה יעבירו את תגובתן לעתירה לא יאוחר מה-22 לנובמבר. נדגיש כי למרות שבית המשפט הנפיק צו ארעי כעת, אין זה אומר שהוא קיבל את טענות מגישי העתירה. 

אפריקה ישראל מגורים: "טענות-סרק" 

מחברת אפריקה ישראל מגורים נמסר הערב כי "פרויקט סביוני גליל ים הוא פרויקט דגל של חברת אפריקה ישראל מגורים, והיא גאה בתכנונו, האיכותי והמרהיב, ללא כל פשרה. הפרויקט כפי שאושר עומד בתנאי המכרז וקיבל את אישור הועדה המקומית והחברה המפקחת מטעם משרד הבינוי והשיכון כתואם באופן מלא את המפרט שנקבע במכרז.

"לצערנו, קומץ של דיירים, המונעים מאינטרסים זרים, הגישו עתירה כנגד מימוש הפרויקט. תגובת החברה לעתירה טרם הוגשה, ואולם יצוין כבר עתה כי מדובר בעתירה חסרת שחר ומקוממת, שדינה להידחות על הסף ואף לגופה. עד לדיון בעתירה אשר נקבעה על-ידי בית המשפט הנכבד למועד דחוף, עוכב הליך בחירת הדירות, לאכזבתם העצומה של מאות זוכים שייחלו לבחור את דירתם כבר ביום ראשון הקרוב.

"טענות העותרים הן טענות-סרק שנועדו להקטין את כמות הדירות ובכך לפגוע בלמעלה מ-100 זוכים. החברה סמוכה ובטוחה כי טענות העותרים תדחינה במלואן, וכי כבר לאחר הדיון יקבע מועד קרוב להליך בחירת הדירות".

נזכיר כי כמה עשרות זוכים בפרויקט האמור מבקשים בעתירה שהוגשה לבית המשפט כי בעתירה מבקשים זכאי מחיר למשתכן מבית המשפט להורות לוועדה המקומית לאפשר להם להגיש התנגדויות לפרויקט ולשמוע את טיעוניהם ובמקביל להורות למדינה ולחברת אפריקה ישראל מגורים לעכב את המשך תהליכי ביצוע שיווק הדירות עד לסיום הליכי מתן היתרי הבנייה. עוד מבקשים העותרים כי בית המשפט יורה למשרד הבינוי והשיכון ולרמ"י לקבוע כי החברה אינה זכאית לבחור מראש אלו דירות היא תשווק בשוק החופשי, וכי דירות אלה ישווקו רק לאחר שהזכאים יבחרו את הדירות המוזלות, כלומר, שהחברה תוכל למכור בשוק החופשי רק את הדירות שייוותרו אחרי שהזכאים יבחרו את הדירות שהם מעוניינים בהן. עוד הלינו העותרים על תכנון הפרויקט.