החרם נגמר: באומן, ליאו ברנט וגליקמן ישתתפו בקקטוס הזהב

אמש הודיע פובליסיס העולמית על הסרת איסור ההשתתפות בתחרויות ■ מתחרות קאן הבאה: תחרות קקטוס הזהב תתקיים היוני והמשרדים יוכלו לקחת בה חלק

יוסי לובטון /  צילום: יוסי כהן
יוסי לובטון / צילום: יוסי כהן

הרבה שאלות נשאלו בחודשים האחרונים על עתיד תחרות הפרסום הישראלית קקטוס הזהב - בין היתר בעטיה של החלטת קבוצת הפרסום הצרפתית פובליסיס שלא לאפשר למשרדי הפרסום בה להשתתף בתחרויות פרסום. כידוע קבוצת פובליסיס בישראל מונה 3 משרדי פרסום הנמנים על משרדי הפרסום הגדולים והיעדרות שלהם לצד "מחרימים" למינהם יכלה לחבל קשות בלגיטימיות התחרות.

השבוע הוסר האיום כשיו"ר פובליסיס העולמית הודיעה תחילה לסוכנויות הפרסום בקבוצה ואמש באופן פומבי כי הקבוצה תיקח חלק בתחרות אריות קאן 2019. המשמעות היא שמיד עם תום תחרות קאן הנערכת במאי הקרוב יוכלו סוכנויות הקבוצה לקחת חלק בתחרויות פרסום ברחבי העולם.

יוסי לובטון, מנכ"ל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, הבהיר היום ל"גלובס" כי משרדו ייקח חלק בתחרות קקטוס הזהב הקרובה. בשונה משנים קודמות נקבעה התחרות השנה ליוני - אחרי פקיעת איסור התחרות שנקבעה לקבוצת פובליסיס. "אנחנו שמחים על כך שכצפוי פובליסיס חוזרת לתחרות החל מיוני בשנה הבאה", אומר לובטון ומוסיף " תחרות הקקטוס היא חגיגה לענף ואנחנו שמחים לקחת בה חלק גם השנה". .

כזכור בתחרות קאן ליונס האחרון הודיע ארתור סאדון, היו"ר החדש של פובליסיס העולמית, על הכוונה להשקיע במערכת טכנולוגית חדשה שתמותג תחת השם "מרסל". מדובר במערכת בינה מלאכותית של שיתוף מידע, שאמורה לקשר ולסנכרן בין כל זרועות קבוצת פובליסיס באופן חוצה-ארגונים. תג המחיר לשיטתו של סאדון על המהלך היה איסור על כל סוכנויות פובליסיס להשתתף בתחרויות פרסום באופן גורף, שכן כידוע עלות ההשתתפות בתחרויות בינלאומיות מגיע למאות אלפי יורו ואף יותר.

בישראל עקבו בדאגה אחרי המהלך. כאמור, לפובליסיס יש 3 סוכנויות משמעותיות לענף הפרסום בישראל. מאחר שמהתחרות של השנה הקודמת נמנעו שני משרדים גדולים נוספים - מקאן ת"א וראובני פרידן, היה חשש כי התחרות תאבד מהלגיטימיות שלה במקרה הטוב - ולא תוכל להתקיים בגלל בעיות כספיות, במקרה הרע.