הכונסת הרשמית: לבחון אם ויולה עומדת בהסדר הרכישה של נגב

הפנייה נעשתה על רקע המשבר במפעל נגב קרמיקה בירוחם, והחלטת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע מאתמול, שמתירה לחברה לסגור את המפעל ולפטר את 138 עובדיו

 

 

נגב קרמיקה ירוחם  / צילום: איל יצהר
נגב קרמיקה ירוחם / צילום: איל יצהר

יו"ר שדולת התעשייה בכנסת, ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנ"צ) מבקשת מכונסת הנכסים הרשמית והאפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, עו"ד סיגל יעקובי, לבחון אם קרן ההשקעות ויולה עומדת בהסדר הרכישה של קבוצת נגב קרמיקה.

הפנייה נעשתה על רקע המשבר במפעל נגב קרמיקה בירוחם, והחלטת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע מאתמול, שמתירה לחברה לסגור את המפעל ולפטר את 138 עובדיו.

קרן ויולה רכשה בחודש אפריל השנה את נגב קרמיקה מאפריקה תעשיות בתום הליך שנוהל בבית המשפט המחוזי מרכז, והתחייבה להבראתה. ההחלטה שקיבלה על סגירת המפעל בירוחם נומקה על ידה בהיעדר הכדאיות הכלכלית שבייצור אריחי פורצלן בישראל וקשיי התחרות עם מוצרים שמיובאים לארץ מחו"ל.

לטענת ח"כ נחמיאס ורבין "בניגוד מוחלט לתכלית השיקום ולאופן שבו הוצג הפוטנציאל לשיקומה בפני בית המשפט, בחרו הבעלים לסגור את המפעל ולשמר רק את המותג ואת רשת החנויות של נגב קרמיקה. זו היתה הכוונה המקורית של הרוכשים ונראה כי הם עשו 'סיבוב מהיר'".

בפנייתה לכונסת הנכסים הרשמית כתבה עוד ח"כ נחמיאס ורבין כי "אין מנוס מלבחון את ההתחייבות של הקרן בעת הרכישה שכן בשל הזמן הקצר שחלף, קשה להבין מה קרה 'פתאום', ונראה כי סגירת הזרוע היצרנית של החברה- אינה אלא חתירה להשגת אקזיט מהיר תוך ניצול מותג החברה. אסור שרכישת מותג תעשייתי, ודאי באמצעות בתי המשפט, תהפוך למתכון ליצירת רווחים מהירים מבלי לבחון מה ההשלכות התעסוקתיות לכך".

מהנהלת קבוצת נגב נמסר בתגובה: "אנחנו דוחים וכל את הטענות. צר לנו על העובדים, אך המצב נגרם עקב העדר העדפה אמתית של תוצרת כחול לבן".