סטארט-אפ שהקים הדר גולדמן גייס 1.2 מיליון דולר

הגיוס נועד להמשיך לשפר את התוכנה בהתאם ללקחים ולבצע פיילוט רחב יותר בקרב 7,000-8,000 דירות

הדר גולדמן/ צילום: שלומי יוסף
הדר גולדמן/ צילום: שלומי יוסף

חברת C2 (בריבוע) של הפרסומאי לשעבר הדר גולדמן מדווחת על השלמת סבב גיוס ראשון של 1.2 מיליון דולר. המשקיעים הבולטים בחברה, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית לייעול שוק השכירות בארה"ב, הם החשב הכללי לשעבר באוצר שוקי אורן; בעל השליטה באמפא שלומי פוגל; מנכ"ל אספן גיא אליאס; יו"ר כלל ביטוח דני נווה; יו"ר יוניברסל אלון שטרן; בעלי רולדין קובי חקק; ומנכ"ל דלתא צביקה שווימר.

גולדמן, שלפי הודעת C2 הוא בעלים של אלפי דירות בשיקגו וביוסטון, טוען ששוק הנדל"ן האמריקאי להשכרה "מפגר", משום שהוא נשלט על ידי אנשי כספים ונדל"ניסטים המנותקים מצורכי 100 מיליון שוכרי הדירות במדינה, "להלן: הקרבנות". בארה"ב 42 מיליון דירות ובתים להשכרה, ועל פי חברת הנדל"ן האמריקאית Zillow, בשנת 2015 הוציאו האמריקאים 535 מיליארד דולר על שכירות, מהם 239 מיליארד על דירות בבניינים ומתחמי דיור ו-245 מיליארד דולר על בתים פרטיים. ב-C2 אומרים כי 40% משוק הבניינים והמתחמים מנוהל על ידי חברות ניהול קטנות, שלהן עד 500 דירות, והשאר על ידי חברות בינוניות (עד 3,000 דירות) וחברות גדולות. החברה הגדולה בשוק, Greystar, מדווחת על ניהול יותר מ-400 אלף דירות.

"למדתי את התחום הזה כמשקיע פרטי במשך שבע שנים", אומר גולדמן. "יש שם מעט מאוד טכנולוגיה וכמעט אפס חדשנות, כי האמריקאים אומרים שמה שלא שבור לא צריך לתקן. בשוק של אחרי משבר 2008 המחירים כל כך ירדו, שמשם היתה רק עלייה, כך שאם דייר לא היה מרוצה ועזב, הגיע קורבן חדש ששילם עוד 50 דולר בחודש".

בסוף 2015 הקים גולדמן את C2 כחברה אמריקאית, ומאז אמצע שנה שעברה החל פיתוח התוכנה, שנוסתה בקרוב ל-1,000 דירות בשיקגו וביוסטון. הגיוס הנוכחי נועד להמשיך לשפר את התוכנה בהתאם ללקחים ולבצע פיילוט רחב יותר בקרב 7,000-8,000 דירות. סבב גיוס נוסף וגדול משמעותית צפוי באמצע 2018, במטרה לקדם את הפתרון בשוק האמריקאי, כשהיעד הוא נתח שוק של 10%.

"לפלטפורמה ארבע רגליים", אומר גולדמן. "רגל אחת היא טיפול בכל צרכי הדיירים - דיווח על תקלות, תשלום שכר דירה, קשר בין הדיירים והזמנת שירותים. רגל שנייה היא ממשק לשימוש פנימי בחברת הניהול ולקשר בינה לבין הדיירים. רגל שלישית היא קשר עם סוחרים מקומיים, שיכולים להציע לדיירים באזור שירותים ומוצרים בהנחות, עד רמת ההזמנה והתשלום בתוך הפלטפורמה. הרגל הרביעית מאפשרת לחברות הניהול ליצור קשר מהיר עם בעלי מקצוע, נניח חשמלאים ושרברבים, באמצעות מכרזים קטנים לביצוע עבודות שצריך לעשות".

את המודל העסקי מבסס גולדמן על העלות הגבוהה של תחלופת דיירים גבוהה, המתבטאת בתקופות ביניים שבהם דירות עומדות ריקות, בעמלות למתווכים ובשיפוצים הנדרשים בכל אירוע כזה. "הנחת העבודה שלנו היא שאי אפשר יותר להתפרנס ב-2017 מלדפוק מישהו אחר. המודל העסקי הזה באמריקה הסתיים". כחלופה מציע גולדמן לחברות הניהול את התוכנה באחד משני מודלים: 2 דולר לחודש "לכל דלת" מנוהלת, או עמלה על השיפור בתוצאותיהן העסקיות כמוצאה משיפור השירות לדיירים. מודל נוסף הוא חלוקת רווחים עם בעלי העסקים המקומיים שיעשו עסקאות עם דיירי האזור.

C2 (בריבוע)

תחום פעילות: ניהול דיגיטלי של דירות להשכרה

מייסד: הדר גולדמן

שנת הקמה: 2015

מספר עובדים: 6, בטקסס

גיוסי הון: 1.2 מיליון דולר

משקיעים: הדר גולדמן, שוקי אורן, שלומי פוגל, גיא אליאס, דני נווה, אלון שטרן, קובי חקק, צביקה שווימר