סטארט-אפ מת"א שמנתח מצבן הכלכלי של חברות גייס 2 מ' ד'

זירה פיתחה מערכת האוספת מידע על כ-1.3 מיליון חברות פרטיות, ובהתבסס על ביג דאטה ולמידת מכונה בונה להן פרופילים ■ "הרעיון מאחורי זירה הוא לשנות את כל המתודולוגיה שבאמצעותה בודקים חברות, במקום שיבדקו נתונים פיננסיים היסטוריים אנחנו אוספים מידע מעשרות מקורות שונים מתרגמים אותו למה זה אומר על מצבה האמיתי של החברה"

Zirra / צילום מסך מאתר החברה
Zirra / צילום מסך מאתר החברה

חברת זירה (Zirra), שייסדו מושית יפה וענר רבון, מדווחת על גיוס של 2 מיליון דולר במימון המון וממשקיעים פרטיים, ועל עסקה אסטרטגית עם ELITE, התכנית של בורסת לונדון לעידוד חברות פרטיות. זירה פיתחה מערכת האוספת מידע על כ-1.3 מיליון חברות פרטיות, ובהתבסס על ביג דאטה ולמידת מכונה בונה להן פרופילים. נוסף על הפרופיל הבסיסי מספקת זירה בתוך ימים ספורים דו"חות מעמיקים, הכוללים חוות דעת מומחים וסקרים בקרב לקוחות נוכחיים ופוטנציאליים של החברות. שירותי החברה מוצעים למשקיעים ולחברות עצמן.

"הרעיון מאחורי זירה הוא לשנות את כל המתודולוגיה שבאמצעותה בודקים חברות", אומר המנכ"לית יפה. "במקום שיבדקו נתונים פיננסיים היסטוריים, שבמועד שהם מתפרסמים הם עשויים להיות לא רלוונטיים, או בתחזיות שבמרבית המקרים - בטח בחברות סטארט-אפ - לא מתממשות, מה שאנחנו עושים זה לאסוף מידע מעשרות מקורות שונים ולתרגם אותו למה זה אומר על מצבה האמיתי של החברה, גם על פני ציר הזמן וגם ביחס למתחרות שלה. אנחנו עושים את זה באמצעות הטכנולוגיה, על ידי זה שאנחנו מנתחים אלפי מאמרים ביום ויודעים לזקק מהם איזה חברות הוזכרו בצורה דומה לחברות אחרות, ועל ידי זה מאתרים מי המתחרות האמיתיות.

"כמה דוגמאות: למשל, אם אתה מסתכל על הטראפיק של חברה מסוימת, ואתה יודע שיש לה מיליון משתמשים בחודש, על פניו זה נתון שהוא בסדר, אבל הוא לא אומר לך הרבה. אבל אם באותו זמן אנחנו יודעים לומר לך אם לפני חצי שנה היו לה חצי מיליון משתמשים או מיליון וחצי, זה משנה את התמונה".

Zirra

תחום פעילות: ניתוח ודירוג חברות

מייסדים: מושית יפה (מנכ"לית) וענר רבון

שנת הקמה: 2014

מספר עובדים: 20, מתוכם 15 בתל אביב

גיוסי הון: 4.5 מיליון דולר

משקיעים: משה ליכטמן, דן גלאי, צבי וינר ואחרים