בשופרסל מתכננים: נמכור מאות אלפי פריטי אופנה ואקססוריז מארה"ב באתר מקוון שלנו

מנהלי הרשת אומרים ל"גלובס", כי כבר בינואר יוכל הציבור ליהנות מרכישות באינטרנט ■ "כל מה שיש באמזון יהיה גם אצלנו בשופרסל"

לאן צועדת שופרסל - רשת הקמעונאות הגדולה בישראל? לאחר שהציגה בדוחותיה הכספיים לרבעון השלישי גידול של 27% ברווח הנקי, מצהירים היו"ר ישראל ברמן והמנכ"ל איציק אברכהן כי העסקה הגדולה שהם מובילים בחודשים האחרונים, לרכישת ניו פארם "נמצאת בישורת האחרונה לקראת השלמתה", כשלחברה תוכנית מגובשת במסגרתה "השם לא יהיה ניו פארם, כי הגענו למסקנה שאין לשם זה ערך מיוחד וצריכים לייצר פה משהו רענן וחדש", כדברי אברכהן.

על כך הוסיפו כי לשופרסל יש איך להביא "הצעת ערך לצרכן", כשהם ימכרו בסניפי הרשת הנרכשת מוצרים מהמותג הפרטי של שופרסל וגם ממותג פרטי חדש שישיקו, וזאת כבר במהלך 2018. "אנו עסוקים בלהשביח ולשדרג את מה שנקבל מניו פארם, ולהרחיב את זה לרשת רחבה וגדולה. ראשי שופרסל אומרים כי כחלק מהחשיבה, תשולב הפעילות של החברה הנרכשת לתוך סניפי שופרסל.

השניים אף התייחסו בהרחבה, לעתיד המכירות באינטרנט של הרשת, והעריכו כי הודות לשדרוג של פעילות האונליין שביצעה, "נכפיל בתוך 5 שנים את המכירות שלנו דרך האינטרנט, שכיום מהוות כ-11% מהמכירות של הרשת". עם זאת, ברשת הקמעונאות שבשליטת קבוצת אי.די.בי לא מסתירים כי מכירות האונליין שונות מהמכירות הרגילות. "המכירות באינטרנט נכללות במכירות הדיסקאונט, בגלל שהרווחיות באפיק זה יותר נמוכה".

על רקע זה, חושפים ראשי שופרסל כי "בכוונתנו לבנות תוך 3 שנים מרכז לוגיסטי לטובת המכירות באינטרנט", וזאת לצג מרכז לוגיסטי חצי-אוטומטי נוסף - האחד בצפון השרון והשני באזור מודיעין, בגדלים של 30 אלף מ"ר ו-9,000 מ"ר. "בחודשיים-שלושה הקרובים נשלים את בחירת הטכנולוגיה שנשתמש בה לטובת זאת", הם מגלים.

"האינטרנט הוא מנוע צמיחה אבל יש בזה גם סיכונים", אומר היו"ר ישראל ברמן. לכן, מבחינתו, יש להגדיל את היקף השוק הרלבנטי או להקטין עלויות בדמות "חנויות שחורות" (סניף למשלוחים, ללא לקוחות, ושמצריכים פחות עובדים), על מנת לפצות על הרווחיות הנמוכה באונליין, שנעה על סביב 1% מהמחזור. עם זאת, הוא מוסיף, "ברגע שזה יהיה מאוד רווחי גם המתחרים האחרים יכנסו לתחום באופן מאוד חזק".

בשופרסל בונים על הרחבת פעילות האונליין גם באמצעות אתר "אמריקן אאוטלט ביי שופרסל", אותו הם מתכוונים להשיק כבר בינואר הקרוב. "מדובר במאות אלפי פריטים של אופנה ואקססוריז מארה"ב, שנמכור בלינק ישירות מתוך אתר הקניות שלנו", אומר אברכהן שמפרט כי "כל מותג שנמכר באמזון יהיה שם בהתחלה או בהמשך". לדברי אברכהן יימכרו בו גם מוצרים במחירים תחרותיים, וגם מותגים מוכרים כמו נייקי, אדידס וניו באלאנס. ברשת מתכננים למכור את המוצרים בייבוא אישי, כלומר ללא מכס וללא מע"מ, בהזמנות של עד 75 דולר לקניה ללקוח - ובכך לספק תחרות לאתרים הזרים.

כפי שדווח ב"גלובס", שופרסל עוררה לאחרונה תכונה רבה בשוק כרטיסי האשראי כשהחליטה להעביר את כרטיס המועדון שלה מחברת לאומי קארד לכאל. מהלך זה הוביל לתזזית ברשתות המתחרות ובשוק חברות כרטיסי האשראי. עתה אומר ברמן, בהתייחס לפעילות כרטיסי האשראי, כי "אנו מאוד שבעי רצון משיתוף הפעולה עם החברה החדשה, ומתכננים את ההשקה במחצית השנייה של ינואר. נבוא עם הצעות אטרקטיביות ללקוחות".

אברכהן התייחס גם לצעד משמעותי אחר שביצעה הרשת בתקופה האחרונה, כשהשיקה משקאות קולה תחת המותג הפרטי שלה. "אנו מרוצים מאוד, ונרחיב את הפעילות המוגזת. נרחיב את פעילות המותג הפרטי גם לבקר, לעוף וליוגורטים. בתוך 3 עד 5 שנים אנו רוצים שהמכירות של המותג הפרטי יהיו כ-30% מסך המכירות". כיום מהווה המותג הפרטי כ-21% מהמגזר הקמעונאי של הרשת.