היקף המכירות בבלאק פריידיי הסתכם ביותר מ-5 מיליארד דולר

הנתונים עולים מסקר שביצעה Adobe Digital Insights בקרב 80% מהוצאות הצרכנים האמריקאים ב-100 אתרי הסחר הגדולים בארה"ב ■ מדובר בגידול של 16.9% לעומת מכירות בלאק פריידיי ב-2016 ■ הישראלים רכשו בכ-80 מיליון שקל

בלאק פריידי/ צילום: רוייטרס
בלאק פריידי/ צילום: רוייטרס

היקף הקניות של הצרכנים האמריקאים במהלך סוף השבוע של בלאק פריידיי הגיעו ל-5.03 מיליארד דולר במשך 24 שעות, לפי Adobe Digital Insights - גידול של 17% לעומת 2016. באדובי נסמכים על מעקב של 80% מההוצאות של הצרכנים האמריקאים ב-100 אתרי הסחר המקוון הגדולים בארה"ב.

כאל, המחזיקה בנתח של 26% מהמכירות באשראי, מדווחת כי היקף העסקאות שביצעו מחזיקי כרטיסי האשראי של כאל עמד על כ-19 מיליון - לעומת כ-11 מיליון שקל אשתקד. בלאומי קארד מזהים עלייה של 16% במחזור עסקאות באתרים ישראלים ובינלאומיים לעומת השנה שעברה, ועלייה של 22% לעומת יום שישי ממוצע.

היקף העסקה הממוצעת לפי לאומי קארד עמד על 229 שקל בשקלול קניות אונליין וקניות פיזיות, עלייה של 24% ביחס לשנה שעברה. היקף הקנייה הממוצעת לפי לאומי קארד באתרים בינלאומיים היה 170 שקל, לעומת 333 שקל באתרים הישראליים.

ההערכות הן כי הישראלים עדיין מעדיפים לרעות בשדות זרים: 65% רוכשים באתרים בינלאומיים ו-35% רוכשים באתרים ישראליים. לפי נתוני לאומי קארד האתרים המובילים בקניות בסופ"ש האחרון היו עליאקספרס, איביי, אמזון ואסוס. ההערכות להיקף המכירות באתר עדיקה למשל הן לפדיון יומי של מיליון שקל, גידול של 100% ביחס למכירות בלאק פריידיי בשנה שעברה. באתר ההמכירות המקוון של עזריאלי מדווחים על מכירות בהיקף של 1.5 מיליון שקל בדגש על מוצרי חשמל ופארם.

באיביי ישראל מזהים גידול של 30% בהיקף ההכנסות לעומת גידול של 15% בכמות הקניות, מספר המעיד לפי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות של איביי בישראל, על רכישה של מוצרים יקרים יותר דוגמת סמאטרפונים (המוצר הנמכר ביותר היה סמסונג s8), שעונים, מצלמות אקסטרים, נעלי ספורט, מחשבים ניידים (המותג המוביל בקטגוריה היה מקבוק), שואבי אבק רובוטיים ואוזניות (בעיקר של beats). "ראינו פתיחה של אלפי חשבונות וקנייה ראשונה או קנייה ראשונה משמעותית בקרב קונים חדשים".

גם באתר ushops, המבצע שילוח דרך כתובת אמריקאית, מדווחים על פתיחת 12,500 כתובות חדשות ב-24 השעות של בלאק פריידיי ומעריכים כי היקף החבילות הצפוי להגיע לישראל דרכם יגיע ל-250 טון לעומת 100 טון בשנה שעברה.

בשעה שבארה"ב עיקר הקניות בוצעו באינטרנט והותירו את מרכזי הקניות והחנויות ריקים ביחס לשנים קודמות - בישראל המצב שונה. בלאומי קארד מדווחים על גידול של 18% בהיקף הקניות בחנויות הפיזיות ביום שישי האחרון. בקניוני עזריאלי מדווחים כי הפדיונות בקניונים היו גבוהים ב-250% לעומת יום שישי רגיל, תוך דגש על קטגוריית האופנה.

וזה לא נגמר. מחר (ב') יצוין ברחבי העולם הסייבר מאנדיי שבמסגרתו יוענקו הנחות על מיליוני מוצרים. בחלק מהמקרים מדובר בהנחות עמוקות יותר שכן מדובר ביום המכירות האחרון בתקופת "חגי המכירות". בארה"ב מחר יהיה יום הקניות המקוון הגדול בעולם לאור הערכות למכירות של 6.6 מיליארד דולר - גידול של 16.5% ביחס לשנה קודמת. גם באמזון ממתינים בדריכות: בשנה שעברה במהלך סייבר מאנדיי מכרה ענקית הקמעונאות 740 מוצרים בכל שנייה.

ואם יישאר לכם עודף או רצון לנקות את המצפון הצרכני? ביום שלישי ה-28.11 יצוין ברחבי העולם ה-Giving Tuesday , יום הנתינה הבינלאומי במסגרתו יגויסו תרומות לארגונים ולעמותות. המיזם הישראלי 'ישראל תורמת' מרכז עשרות עמותות באתר אחד לשם גיוס תרומות. ב-2016 גויס ברחבי העולם סכום של 168 מיליון דולר שתרמו כ-700 אלף תורמים מ-94 מדינות. בישראל בשנה שעברה נאסף סכום של 600 אלף שקל  (כמחצית ממנו בדולרים).

בלאק פריידיי
 בלאק פריידיי