מניית שניב עולה ב-5%: רוכשת את סאסאטק בעסקת מניות

חברת שניב, העוסקת בייצור נייר גולמי ביתי ומוצרי נייר, רוכשת את חברת סאסאטק הנמצאת בבעלות קיבוץ סאסא ופועלת בתחום מוצרי הצריכה המתכלים ■ העסקה תתבצע באמצעות מיזוג בדרך של הקצאת מניות ע"י שניב, שתנפיק לקיבוץ מניות בהיקף של 24% מההון

פסח ברנט / צילום: רוני שיצר
פסח ברנט / צילום: רוני שיצר

חברת שניב , העוסקת בייצור נייר גולמי ביתי ומוצרי נייר, רוכשת את חברת סאסאטק הנמצאת בבעלות קיבוץ סאסא ופועלת בתחום מוצרי הצריכה המתכלים. העסקה תתבצע באמצעות מיזוג בדרך של הקצאת מניות על ידי שניב, שתנפיק לקיבוץ מניות בהיקף של 24% מההון.

סאסאטק, הפועלת בתחום מוצרי ניקיון וטיפוח, רשמה בחצי הראשון של השנה הכנסות של כ-70 מיליון שקל ורווח נקי של 1.3 מיליון שקל, לאחר שב-2016 הסתכמו הכנסותיה בכ-150 מיליון שקל והרווח הנקי בכ-8.7 מיליון שקל. החברה מעסיקה כ-170 עובדים, מתוכם 11 חברי קיבוץ סאסא.

לצורך העסקה הוערך שוויה של שניב (על ידי חברה חיצונית) בכ-246 מיליון שקל, גבוה בכ-18% משוויה לפני פתיחת המסחר היום, ושל סאסאטק בכ-70 מיליון שקל.

ההסכם, כפוף, בין היתר, לקבלת אישורים שונים, כולל אישור אסיפת בעלי המניות בשניב שתתכנס ב-31 בדצמבר.

סאסאטק, אגב, היא חברה קטנה יחסית ובבעלות הקיבוץ נמצא גם מפעל פלסן המתמחה בפיתוח וייצור מיגון לכלי רכב וכמעט כל מכירותיו, בהיקף שנתי של יותר ממיליארד שקל, מיועדות לייצוא.

שניב, המעסיקה כיום כ-280 עובדים, מרביתם במפעלה באופקים, החלה את דרכה כחברה פרטית לייצור נייר גולמי ביתי בשנת 1988. בשנת 1995 הונפקו מניותיה לציבור, וכיום החברה מנוהלת על ידי פסח ברנט.

באמצע העשור הקודם קיבלו בעלי השליטה החלטה אסטרטגית לחדור לשוק הנייר הקמעונאי, באמצעות ייצור ושיווק של מוצרי נייר מוגמרים. כיום החברה פועלת בשני מגזרי פעילות: ייצור נייר גולמי בעיקר לצרכים פנימיים וגם לצדדים שלישיים - "קונברטורים" (מפעלי עיבוד נייר); וייצור ושיווק מוצרי נייר מוגמרים בעיקר לשוק הקמעונאי, וגם לשוק המוסדי הצורך נייר לשימוש עצמי (ענפי התעשייה, ביטחון, חקלאות, מסחר, תיירות, רפואה וכד').

החברה נמצאת כיום בשליטת היו"ר והמייסד אברהם ברנט ורעייתו אילנה (הלה), המחזיקים בכ-55% מההון ולאחר ההקצאה ידוללו לכ-42%. ושלום לקס שידולל מ-9.8% ל-7.4%. מנכ"ל החברה, פסח ברנט (בנם של אברהם ואילנה), מחזיק בכ-3% מההון וידולל בעקבות העסקה לכ-2.3%.

בחצי הראשון של השנה רשמה שניב הכנסות של כ-120 מיליון שקל, עלייה של 5.3% לעומת התקופה המקבילה ב-2016, ובשורה התחתונה הציגה גידול של 9% ברווח הנקי לרמה של 7.4 מיליון שקל. ב-2016 הסתכמו הכנסותיה בכ-227 מיליון שקל והרווח בכ-15 מיליון שקל.

בחברה מעריכים כי המיזוג ישפר את כושר התחרות שלה, בעיקר סינרגיות שונות ועל רקע תוספת של תשתיות מכירה והפצה של מגוון רחב יותר של מוצרים, בעיקר לשוק המוסדי.

עם השלמת המהלך תהפוך שניב לקבוצה עסקית המעסיקה כ-450 עובדים והפועלת בתחומי מוצרי הנייר, חומרי הניקוי ומוצרי הטיפוח, עם הכנסות מצרפיות בהיקף של כ-380 מיליון שקל, שיעור רווח תפעולי של כ-8% מההכנסות ורווח נקי של כ-24 מיליון שקל.

מניית שניב הגיבה להודעה על המיזוג בעלייה של 6% והשלימה התקדמות של 16% בחודש האחרון. שוויה של החברה בבורסה עומד על 225 מיליון שקל.

את שניב ייצגו בעסקה עוה"ד יניב אהרונוביץ' ומיטל בוחבוט- יניב ממשרד תדמור יובל לוי. את סאסאטק ייצג משרד שיבולת.

המנכ"ל פסח ברנט ציין היום כי "המיזוג ימקסם את יתרונן התחרותי של כל אחת מהחברות ותיצור קבוצה עסקית משותפת, חזקה וכזו שתדע לספק מענה מכירתי ושירותי רחב, וראשון מסוגו, בתחומי מוצרי הנייר ומוצרי הניקוי והטיפוח. השילוב בין המומחיות של שתי החברות, הלקוחות המשותפים, סל המוצרים הרחב, מערכי הייצור וההפצה וצוותי ההנהלה יאפשר לנו להגדיל מהותית את עסקינו ולהציף ערך עבור בעלי המניות שלנו בשנים הקרובות".