מנדלסון: הרווח צומח, והמניה הכפילה עצמה ב-2017

ברבעון שחלף רשמה מנדלסון צמיחה של 11.7% בהכנסות, שהגיעו להיקף של 218 מיליון שקל, והרווח זינק ב-246% לכ-10 מיליון שקל

חברת מנדלסון תעשיות / צילום: אתר החברה
חברת מנדלסון תעשיות / צילום: אתר החברה

מניית חברת מנדלסון  תשתיות ותעשיות נסחרה היום (ג') בעליות שערים, זה היום השלישי ברציפות, והשלימה זינוק של כ-14% מתחילת השבוע, לאחר שהחברה חשפה תוצאות כספיות חזקות גם ברבעון השלישי של 2017. בכך השלימה מניית מנדלסון זינוק של 98% מתחילת השנה, לאחר שהחברה הציגה זינוק של כ-220% ברווח הנקי.

מנדלסון עוסקת בעיקר ביבוא, שיווק והפצה בישראל של מוצרי צנרת ואביזרים משלימים להולכת מים, עבור תחומי התעשייה, הבנייה והאינסטלציה, וכן מייבאת ומשווקת גם מוצרי סניטציה שונים. פעילויות נוספות של החברה כוללת את הבעלות על יצרנית צינורות הפלסטיק פלעד ועל חברת המחדש תעשיות (מנת"ש), שעוסקת בהרכבה ותחזוקה של משאבות מים.

את תשעת החודשים הראשונים של 2017 סיימה מנדלסון ברווח נקי של 27.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 8.9 מיליון שקל בלבד שרשמה בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי לבדו צמח הרווח הנקי ב-246% ל-10.3 מיליון שקל, לעומת הרבעון המקביל. את השיפור החד ברווח הנקי בכל חודשי השנה, תלו בחברה בעלייה בהכנסות ובשיפור ברווחיות הגולמית.

ברבעון השלישי רשמה מנדלסון צמיחה של 11.7% בהכנסות (בניכוי ביטולים) ל-218 מיליון שקל, אותו תלתה בעלייה ביקושים במרבית פעילויותיה. מגזר הסחר בישראל, שכולל את פעילויות היבוא והשיווק של מוצרי צנרת וסניטציה, צמח ברבעון השלישי ב-11% ל-186 מיליון שקל, בעוד שפעילויות פלעד ומנת"ש צמחו ב-15.8% ל-41.8 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2017 צמח מגזר הסחר ב-4.4% ל-543.8 מיליון שקל, בעוד שהפעילויות האחרות צמחו ב-11% ל-107.4 מיליון שקל. בסך הכל, הציגה החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמיחה של 4.7% בהכנסות (בניכוי ביטולים) ל-630 מיליון שקל.

עדיין תזרים מזומנים שלילי

עם זאת, למרות השיפור החד ברווחים, מציגה החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה תזרים מזומנים שלילי של 1.1 מיליון שקל מפעילותה השוטפת. תזרים שלילי זה מוסבר בעלייה של במלאי והתאמתו להיקף הפעילות הצפוי, וכן בעלייה יתרת הלקוחות (שקוזזה בחלקה בעלייה גם ביתרת הספקים) וזאת בשל הגידול במחזור המכירות.

מנדלסון נסחרה היום בבורסה לפי שווי של כ-450 מיליון שקל ומהווה חלק מקבוצת אמיליה פיתוח, שנסחרת לפי שווי של 840 מיליון שקל. אמיליה, שמחזיקה ב-48.8% ממניות מנדלסון, נשלטת בידי איש העסקים עודד פלר, המחזיק ב-82.3% ממניותיה. מוקדם יותר השנה השלים פלר עסקת בעלי עניין גדולה, במסגרתו מיזג חברות פרטיות שבשליטתו אל תוך אמיליה הציבורית.

מניית מנדלסון תשתיות בשנה האחרונה
 מניית מנדלסון תשתיות בשנה האחרונה