החל מעוד יומיים: דיווח מקוון בלבד על עסקאות מקרקעין

רשות המסים הודיעה כי החל מתחילת חודש דצמבר הדיווח על עסקאות מקרקעין יהיה דיווח אינטרנטי

נדל"ן/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
נדל"ן/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

עוד יומיים, בראשון לדצמבר, הגשת הצהרות ומסמכים הקשורים לעסקאות במקרקעין יוכלו להיעשות בהליך מקוון בלבד. כך על פי הוראות תקנות מיסוי מקרקעין שאושרו בוועדת הכספים של הכנסת. מדובר בחובה כללית על העוסקים בתחום למעט חריגים שנקבעו בוועדת הכספים כגון עו"ד שמלאו לו 66 או יותר באוקטובר 2017 או חייב בדיווח שאינו מיוצג על ידי עו"ד שקיבל אישור מרשות המיסים.

מרשות המיסים נמסר היום כי "הדיווח המקוון על עסקאות במקרקעין מהווה צעד נוסף לקראת הסטנדרט החדש של "רשות ללא נייר". עוד נמסר היום מרשות המיסים כי הדיווחים המקוונים נועדו לשפר את השירות, בין השאר, בכך שיחסכו את ההגעה הפיזית למשרדי מיסוי מקרקעין, לייעל את הליכי השומה כך שניתן יהיה להנפיק אישורי מסים לרישום העסקה ברשם המקרקעין בזמן קצר. כמו כן, הוסיפו ברשות המיסים כי הדיווח המקוון צפוי להביא לטיוב ניכר בנתוני העסקאות המפורסמים לציבור במערכת מידע נדל"ן, שמעתה יהיו מלאים יותר בשל השימוש בשדות חובה.

עוד מציינים ברשות המיסים כי כדי לסייע לעוסקים בתחום לעבור להליך המקוון פרסמה הרשות באתר האינטרנט שלה דף ייעודי ובו מידע מפורט על הדיווח המקוון כולל נוסח התקנות והכללים (לרבות המקרים החריגים שפטורים מהגשה מקוונת), דברי הסבר כלליים, שאלות ותשובות, מצגת להגשת הצהרה מקוונת במערכת שבח.נט על ידי עו"ד מייצג באמצעות כרטיס חכם, מדריך להגשת הצהרה מקוונת למי שאינו מיוצג בעמדת מחשב ציבורי, פרטי התקשרות עם מרכז התמיכה ועוד.

לקראת המהלך הצפוי, רשות המסים השיקה באתר האינטרנט שלה דף ייעודי ובו מידע על הדיווח המקוון, הכולל את הכללים להגשת המסמכים באינטרנט וכן גם מדריך להגשה מקוונת של מסמכים.