חוק ההמלצות: במחנ"צ הודיעו על עוצר יציאות וביטול הקיזוזים

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, הודיע כי סיעתו לא תסכים לקיזוזים לקראת ההצבעה על חוק איסור פרסום המלצות המשטרה

יואל חסון / צילום: עדי אורני
יואל חסון / צילום: עדי אורני

במחנה הציוני, המרכיב 24 חברי כנסת מתוך 55 חברי הכנסת של האופוזיציה, הודיע היום (ד') יו"ר הסיעה, ח"כ יואל חסון, כי סיעתו לא תסכים להסכמי קיזוזים בהצבעות לקראת ההצבעה על חוק איסור פרסום המלצות המשטרה ביום שני הקרוב.

בליכוד דוחפים את חקיקת החוק בזריזות, כאשר ועדת הפנים בראשות ח"כ דוד אמסלם הודיעה על סדרי דיון מהירים בהכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית. לשם כך תכונס הוועדה כבר מחר (ה') בבוקר וגם ביום א' בבוקר. ביום ב' ייעשה מאמץ להשלים בוועדה את ההצבעה על הסתייגויות חברי הכנסת, והחוק עשוי להיות מועלה להצבעה ביום ב' בערב. יחד עם זאת, הליכוד יכולים לדחות את ההצבעה ליום ד' ואף ליום ב' הבא, לרגע בו הם יוודאו שיש להם רוב.

ביום ב' הקרוב, למשל, ייערך בוושינגטון פורום סבן, אליו הוזמנו השנה השר גלעד ארדן (ליכוד) ויו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי. לגבאי אין זכות הצבעה כיוון שאינו חבר כנסת, אך בליכוד נאלצים לספור את ארדן במסגרת ספירת הראשים לקראת יום ב'.

בדיונים שלגביהם מבצעת האופוזיציה גיוס קולות, נערכים חבריהם להירשם כולם לנאומים, כך שמשך הזמן עד להצבעה על החוק עשוי לקחת שעות ארוכות. במידת הצורך יכולה הקואליציה לשלוף את אפשרות השימוש בתקנה 98 לתקנון הכנסת, שמשמעותה זירוז הליכים בשעת חירום. בשנים האחרונות נעשה שימוש בתקנה זו גם לדברי חקיקה שאינם דחופים. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, מעדיף (בשלב זה) שלא להיעזר בתקנה 98.