סכסוך בין דואר ישראל לרשות המסים על 50 מיליון שקל

מגשר קבע כי רשות המסים נדרשת לשלם 50 מיליון שקל עבור שימוש במתקני דואר ישראל, אך הרשות לא מוכנה לשלם ■ דואר ישראל מאיימת שלא לפתוח חבילות המגיעות לארץ

סכסוך חריף בין דואר ישראל לרשות המסים בעקבות סירובה של רשות המסים לשלם לדואר ישראל תמורה מלאה עבור השימוש פיזי בנכסי הדואר וכן עבור משאבי כוח-אדם. בעקבות זאת מקורות בדואר ישראל מבהירים כי אם רשות המסים תתמיד בסירובה, הנהלת הדואר ועובדי הדואר (שאף הם מעורבים בוויכוח) מתכוונים לנקוט צעדים חריפים כנגד רשות המסים, עד כדי סירוב לפתוח חבילות דואר המגיעות לארץ, וכן לשבש את עבודתם של עובדי רשות המסים במתקני הדואר.

מדובר בסכסוך ארוך-שנים שהסתיים לאחרונה בעקבות קביעה של מגשר שמונה לבקשת שני הצדדים ובסיכום עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שהודיע כי הוא יסמוך ידו על קביעת המגשר לכשתושלם.

המגשר, יעקב כהן, לשעבר פרקליט מיסוי וכלכלה לשעבר (מונה על-ידי אבי ליכט, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה), הגיש את חוות-דעתו לפני כחצי שנה וקבע כי על רשות המסים לשלם כ-50 מיליון שקל לדואר ישראל עבור השימוש במתקניה השונים. 

מאז קביעתו מתנערת רשות המסים מהתשלום וגוררת רגליים בטענות שונות, והנושא כרגע חזר לשולחן היועץ המשפטי לממשלה שצריך להחליט בעניין, אך גם הוא - לדברי מקורות בדואר ישראל - אינו ממהר לקבל החלטה.

בדואר ישראל זועמים על העיכובים והבהירו לרשות המסים כי פניהם למאבק, וכי בכוונתם לפנות לבית המשפט. בינתיים ועד העובדים של הדואר מודע לנושא ועוקב אחר ההתפתחויות, וזאת מפני שבהנהלת החברה ממתינים לתשלום שאמור בחלקו להיות משולם כחלק מהסדר ההבראה עם עובדי הדואר.

מקורות בדואר ישראל הבהירו כי פניהם למאבק משפטי במקרה שלא יתקבל התשלום בקרוב, בין היתר כדי להפסיק אחת ולתמיד את הנוהג לפיו דואר ישראל משלימה עם אי-תשלום שמגיע לה מהמדינה באופן חוקי. בכוונת הדואר אף לנקוט צעדים שיביאו לשיבוש עבודת עובדי המכס ורשות המסים שפועלים במתקנים שלהם, כולל אי-פתיחת חבילות ונקיטת צעדי מחאה שיילכו ויחריפו.

מרשות המסים נמסר בתגובה כי "רשות המסים העבירה את התייחסותה ליועץ המשפטי לממשלה, שאמור להכריע בנושא".

מדואר ישראל בחרו שלא להגיב. 

דוחות הדואר: עלייה בהכנסות מחבילות

בתוך כך, דואר ישראל פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה, מהם עולה המשך שחיקה בהכנסות מפעילות הדואר המסורתית, לצד עלייה בהכנסות מחבילות, שכרגע מפצה חלקית על השחיקה.

הכנסות החברה הסתכמו ב-445 מיליון שקל, לעומת 474 מיליון שקליברבעון המקביל אשתקד. החברה עברה להפסד של 3.3 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-40 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. ההפסד הנקי בתשעת החודשים של השנה עמד על 6.5 מיליון שקל, מול רווח נקי של 59 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. 

הרווח התפעולי ברבעון, עמד על 4.3 מיליון שקל, לעומת כ-47.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי בתשעת החודשים של השנה עמד על 19.5 מיליון שקל, מול כ-86 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.