UBS: הצמיחה ב-2018 צפויה להתייצב על 3.8% ולתמוך במניות

הבנק השווייצרי מספק תחזיות לשנה הבאה, ומעריכים בנוסף כי בפני השוק השורי עומדים 3 סיכונים עיקריים: עלייה משמעותית בשיעורי הריבית, עימות בין ארה"ב לצפון קוריאה ומשבר חוב בסין

יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס
יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס

UBS מפרסם היום (ה') תחזית ל-2018, במבט חיובי על מניות השווקים המפותחים לעומת אג"ח בדירוג גבוה ואג"ח ממשלתיות של מדינות מפותחות.

ב-UBS מסבירים כי שנת 2017 הייתה השנה החזקה ביותר בכלכלה העולמית מאז שנת 2011, עם צמיחה שתגיע קרוב לוודאי ל-‏3.8%, לעומת 3.1% ב-‏2016. "בשנה הבאה, הצמיחה צפויה להתייצב על 3.8%, ולהעניק כר פורה למניות. יחד עם זאת, על המשקיעים להיות ערים להזדמנויות וסיכונים חדשים הנובעים מהידוק מוניטרי, אירועים פוליטיים משמעותיים, שיבושים טכנולוגיים ושינויים סביבתיים וחברתיים", נכתב.

מרק האפלה, מנהל ההשקעות הגלובלי הראשי ב-UBS Wealth Management, אמר: "תקופות של צמיחה כלכלית גבוהה מבשרות לעתים קרובות על קיצן, אולם כיום אין עדויות רבות למיתון מתקרב. באופן היסטורי, מיתון נגרם על ידי אחד או יותר מהגורמים הבאים: מגבלות קיבולת השוק, זעזועים במחירי הנפט, מדיניות מוניטרית הדוקה מדי, צמצום הוצאות ממשלתיות או משברים פיננסיים. לא נראה שאף אחד מאלה עומד להתרחש ב-‏2018. בסביבה זו, אנו ממשיכים בתחזיתנו החיובית לגבי ביצועי מניות לעומת אג"ח בדירוג גבוה ואג"ח ממשלתיות".

ב-UBS מעריכים בנוסף כי בפני השוק השורי עומדים שלושה סיכונים עיקריים: עלייה משמעותית בשיעורי הריבית, עימות בין ארה"ב לצפון קוריאה ומשבר חוב בסין.

עוד מעריכים בענק הבנקאות השווייצרי כי הבנקים המרכזיים יהדקו את המדיניות המוניטרית ובמקרים מסוימים יעלו את שער הריבית ב-‏2018. "בתחומים מסוימים, במיוחד בשירותים הפיננסיים, מצב זה ייצור הזדמנויות, למעט במקרה הבלתי סביר של העלאות משמעותיות. בין שיעורי הריבית העולים, המשקיעים יצטרכו גם להתכונן לתנודתיות מוגברת, פיזור גדול יותר של תשואות ממניות בודדות, ובמקרים מסוימים מתאם גבוה יותר בין מניות ואגרות חוב. לחילופין, מצב זה יכול לתרום למנהלי נכסים אלטרנטיביים ומנהלי נכסים אחרים", נכתב.

"תרחישים פוליטיים קיצוניים, במיוחד עימות בין ארה"ב לצפון קוריאה, ממשיכים להיות סיכון בסבירות נמוכה לשווקים. יחד עם זאת, גורמים פוליטיים עשויים להיות בעלי השפעה מקומית משמעותית. משקיעים יכולים לגדר זאת באמצעות גיוון גלובלי של תיק ההשקעות שלהם או על-ידי התייחסות למצב זה כהזדמנות, במיוחד במקרה של מגמות ארוכות טווח, כגון פיתוח תשתיות בשווקים מתפתחים.

"בשנת 2018 לא צפויות להתרחש תוצאות פיננסיות קיצוניות- בעיקר משבר חוב בסין- אך כדאי לעקוב אחר זאת. הנכסים הכוללים של הבנקים בסין מהווים 310% מהתמ"ג, כמעט פי שלושה מהממוצע בשווקים המתפתחים. יחד עם זאת, קצב הצמיחה הגבוה של סין, ומצבה החזק, הופכים אותה לפגיעה פחות למשבר חוב. תחזית הבסיס שלנו היא צמיחה של 6.4% לעומת 6.8% בשנת 2017", נכתב בנוסף.